وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آذربایجان از مهم‌ترین کانون‌های جوشش فرهنگ و هنر است

تبریز(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به نگاه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر و تقویت آن، آذربایجان‌شرقی را پایگاه اصلی و تاثیرگذار فرهنگی در منطقه دانست و بر تلاش‌های خود برای این امر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان از مهم‌ترین کانون‌های جوشش فرهنگ و هنر است

محمدمهدی اسماعیلی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در شهرستان مرند ضمن تاکید بر خرسندی خود برای حضور در این مراسم گفت: امیدوارم سال‌های سال این جشنواره تداوم داشته و در سطح بین المللی برگزار شود.

وی با بیان این که آذربایجان، کانون تمدن ایران اسلامی است، افزود: وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم آذربایجان شرقی از لحاظ تمدنی و فرهنگی در بین این ورق ها مانند ستاره ای می‌درخشد و یکی از مهم‌ترین کانون‌های جوشش فرهنگ و هنر ایران عزیز است و اعتقاد بنده بر این است که بتواند نقش مرکزیت را نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه‌ی غربی و جنوب قفقاز ایفا کند.

اسماعیلی ادامه داد: امروزه به لحاظ مرزبندی‌های سیاسی، دولت‌ها و کشور های مختلفی شکل گرفته است اما حوزه‌ فرهنگ و هنر، مرز نمی‌شناسد.

وی ضمن اشاره به وسعت فرهنگ در کشور گفت: در انقلاب اسلامی نگاه ما نگاه مرزهای سیاسی نیست، بلکه نگاهی است که بیشتر آن را وارونه تفسیر کرده اند در حالی که حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی نسبتی با جنگ ندارد و این حوزه مانند آبی است که جاری شده و مسیر را پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر مرزهای سیاسی وجود نداشت، امروز با تغییر مرزها پیوندها در حوزه های فرهنگی‌ مجاور برهم خورده و پیوند قلبی و عاطفی از بین می رفت. اینجا محل جوشش فرهنگی عظیم است.

وی با بیان این که نگاه اصلی دولت در فرهنگ توجه به استعدادها و ظرفیت های بزرگ فرهنگی و هنری از اقصی نقاط کشور خواهد بود، گفت: در دولت مردمی به تمامی استعدادها و ظرفیت‌ها نگاهی ویژه خواهیم داشت و در انعکاس هرچه بهتر آن نهایت تلاش خود را خواهیم داشت.

این مقام مسئول در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: این جشنواره که به نام باغچه بان نام گذاری شده متعلق به شخصیتی است که همه‌ ایرانیان نسبت به این شخص حسی ویژه داشته و امروز افتخار شهرستان مرند و جمهوری اسلامی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد و گفت: ما در دولت سیزدهم همین توجه ها را به نمادهای مختلف در حوزه های مختلف نیز بسط خواهیم داد و از مرکزگرایی پرهیز خواهیم کرد تا استعدادهای مختلف فرهنگی را شکوفا کنیم و در کشور بشناسانیم.

وی ادامه داد: امروز این جشنواره فرصتی برای معرفی استعدادهای بزرگ فرهنگی و هنری است و ما باید این استعداد هارا ارج نهیم.

وی ضمن اشاره به این که ظرفیت مهم اقتصادی ما در حوزه هنر و فرهنگ است، گفت: به راحتی می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی را در حوزه‌ اقتصاد فرهنگ و هنر ریل گذاری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم را برای برگزاری مجدد و دایر شدن دبیرخانه‌ جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان مرند انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار