خاطرات و گزارش یک موش از زندگی در شهر تهران

تهران (پانا) - مستند «شهر موش‌ها»  از زبان یک موش به سبک ماکیومنتری ساخته شده و خاطراتی از حضور آنان در شهر تهران را روایت می‌کند. 

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
خاطرات و گزارش یک موش از زندگی در شهر تهران

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «شهر موش‌ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرید پناه نژاد تولید جدید شبکه مستند سیماست که دوشنبه 19 مهر از شبکه مستند پخش می‌شود.
پناه نژاد درباره سوژه این فیلم مستند گفت: این فیلم مستند درباره موش‌های شهر تهران است و نگاهی متفاوت به تمام اتفاقاتی دارد که پیرامون این موجود زنده در سالیان اخیر رخ داده است. همانطور که می‌دانید موش‌هایی که در شهر تهران می‌بینیم، از گونه موش‌های «رت» است که سال‌ها پیش از طریقی وارد شهر تهران شدند و با تکثیر فراوان امروز تبدیل به یکی از چالش‌های شهری شده است.
وی با اشاره به شیوه روایت متفاوت این فیلم از موش‌ها گفت: راوی این فیلم مستند، یک موش از نسل موش‌های صحرایی (رت) است و تقریبا تمام چیزهایی که درباره موش باید بدانیم را از زبان او می‌شنویم. برای مثال برای ما نقل می‌کند که در روزگاران گذشته همراه با پدر و مادرش به ایران مهاجرت کرده و با عبور از بنادر جنوبی وارد تهران می‌شود. او با زبانی جذاب برای مخاطب‌ فیلم تعریف می‌کند که در ابتدا جمعیت‌شان چه قدر بوده و اکنون چه قدر است؟ چه بیماری‌هایی همراه خود دارند؟ چرا به راحتی نمی‌توان آنها را از بین برد و ... او خود مردم را مقصر ازدیاد جمعیت موش‌ها در شهر تهران می‌داند و می‌گوید: «اگر شما آشغال نریزید و به ما غذا ندهید جمعیت ما زیاد نمی‌شود!»
این کارگردان افزود: مستند «شهر موش‌ها» فیلمی است که بین مرز واقعیت و خیال حرکت می‌کند و نوعی مستند به سبک ماکیومنتری است. در این سبک، مستندهای کمی در ایران ساخته شده است. از دوربین‌های کوچکی استفاده کردیم که تهران را از نگاه موش‌ها نشان می‌دهد. در حقیقت در این مستند 2 دوربین داریم؛ یکی از زاویه نگاه موش است و دیگری دوربینی است که آدم‌ها را نشان می‌دهد!
«شهر موش‌ها» تولید جدید شبکه مستند سیماست که دوشنبه 19 مهر ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت 10 صبح خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار