رفع انحصار، میلیون‌ها شغل ایجاد می‌کند

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با رفع انحصار می‌توان میلیون‌ها شغل ایجاد کرد، یکی از راه‌های رفع انحصار را اجرای ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رفع انحصار، میلیون‌ها شغل ایجاد می‌کند

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «طبق آمار‌های بین‌المللی، ‎سرانه وکیل در دنیا به صورت میانگین ۲۴۰ وکیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. این رقم در کشوری مثل آمریکا به ۴۰۸ و ایتالیا به ۳۸۸ می‌رسد؛ اما در ایران، این نسبت ۷۶ است که حتی نسبت به کشورهای همسایه مثل عراق و ترکیه نیز کمتر است.

کارشناسان تخمین زده‌اند با ‎رفع انحصار فقط از مشاغل مرتبط با حقوق و نظام سلامت می‌توان حدود ۱ میلیون شغل مستقیم در کشور ایجاد کرد؛ این در حالی است که ایجاد هر شغل مستقیم جدید برای دولت حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

با همین اقدام ساده، در هزینه‌های دولت تا حدود زیادی صرفه‌جویی می‌شود. یکی از راه‌های رفع انحصار، اجرای ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی است. این‌گونه، ظرفیت‌های شغلی به بهانه اشباع، محدود نمی‌شوند و هر فرد با داشتن تخصص مورد تایید و ارائه مدرک معتبر، می‌تواند شروع به کار کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار