رئیس‌جمهوری در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد:

سیاست قطعی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن گفت سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاست قطعی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.

رئیسی افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار