نوجوانان و جوانان سرمایه های اصلی و آینده سازان کشور هستند

تهران (پانا)- معاون پرورشی دبیرستان فروغ شهادت ضمن اشاره به نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه اصلی و آینده سازان کشور تأکید کرد دانش‌آموزان باید  با زندگی و سیره اهل بیت آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان و جوانان سرمایه های اصلی و آینده سازان کشور هستند

جواد هدایتی؛ معاون پرورشی دبیرستان فروغ شهادت منطقه ۱۴ در رابطه با برگزاری مسابقات مدرسه در ایام ماه صفر و به خصوص شهادت امام رضا(ع) گفت: «برگزاری این مسابقات در این دبیرستان تقریبا از ابتدای سال تأسیس مدرسه بوده و در سایر مدارس نیز، تا به امروز به صورت های مختلف برگزار شده و به نفرات برتر نیز جوایزی اختصاص می یافت. قبل از شیوع بیماری کرونا که البته بسیاری از فعالیت های آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار داد، معمولا اردوی زیارتی مشهد مقدس، جایزه این مسابقات بود که امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک با نابودی این ویروس منحوس، دوباره توفیق زیارت نصیبمان شود. البته لازم به ذکر است هم‌اکنون دانش آموزان و اولیا می توانند از طریق فضای مجازی با زیارت نیابتی، از طریق خدام حرم به فیض زیارت نائل شوند.»

وی در ادامه گفت: «هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان عزیز به عنوان نسل نوجوان، با زندگی و سیره عملی اهل بیت (ع) به ویژه آقا علی بن موسی الرضا(ع) است.»

هدایتی افزود: «نوجوانان و جوانان سرمایه های اصلی و آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند. جامعه ای سالم است که جوانانی سالم داشته باشد‌.»

وی بیان کرد: «دوره نوجوانی و جوانی اقتضائات خاص خود را دارد. استاد شهید مطهری نیز بر ضرورت شناخت جوانان در امور دینی و معنوی تأکید می کند. با این شناخت است که مدرسه، خانه دوم دانش آموزان است و می تواند نقش به سزایی در تشویق و ترغیب دانش آموزان به مسائل دینی و معنوی داشته باشد. البته این بستر سازی با همکاری خانواده ها باشد، بهتر جواب می دهد.»

وی در آخر گفت: «ما برای تشویق جوانان و نوجوانان می بایست از ابزار های به روز استفاده کنیم. استفاده از فضای مجازی و تولید محتوای مذهبی، متناسب با نیازهای جوانان، از جمله این موارد است. معارف اهل بیت اگر دقیق و صحیح معرفی شود، جوانان خود تشویق به مسائل دینی و معنوی خواهند شد. در پایان، با حدیثی از امام رضا(ع) صحبتم را به پایان می رسانم. ایشان فرمودند: «اگر مردم زیبایی های کلام ما را بدانند، از ما پیروی می کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ محمد باجلان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار