مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم:

نام کانون پرورش فکری با کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر گره خورده است

قم(پانا)- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم عنوان کرد قدمت کانون به بیش از 50 سال می رسد و نام آن با سه برند کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر گره خورده است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نام کانون پرورش فکری با کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر گره خورده است

«حامد حجتی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک در مرکز شماره 5 کانون واقع در شهرک اندیشه قم اظهار کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود 50 سال قدمت دارد و در استان قم، 10 مرکز دارد که 2000 عضو در آن فعال هستند.
وی افزود: کانون ها علاوه بر موضوع کتاب و کتابخوانی، برنامه های علمی، ادبی و هنری هم دارند و به دنبال جذب و کشف استعدادهای نوجوانان هستند و در طول چندین دهه فعالیت، نام کانون همواره با سه برند کتابخوانی، عروسک و لوازم التحریر گره خورده است.
حجتی در تشریح برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک عنوان کرد: در فعالیت های کانون در طول سال، چند نقطه عطف وجود دارد که یکی از آنها، برگزاری هفته ملی و روز جهانی کودک است و از جمعه 16 مهر با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن تشریح برنامه های کانون در این هفته عنوان کرد: برنامه ها در 4 سطح روستایی، مراکز کانون، شهری و برگزاری پویش ها اجرا می شود و یکی از آنها، فعالیت مرکز سیار کانون در روستای سراجه محل تولد نوجوان شهید محمدحسین فهمیده است.
وی با بیان اینکه در طول همین هفته حدود 7 برنامه عمومی و بیش از 40 برنامه اجرا می شود، خاطرنشان کرد: ساعت 16:30 روز جمعه 16 مهرماه برنامه شادپیمایی عروسک های غول پیکر را با اجرای هنرمندان استان در بوستان علوی خواهیم داشت و پس از سال ها، شروع هفته ملی کودک با یک برنامه شاد خواهد بود.
حجتی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان کشوری در سابقه فعالیت هایشان عضویت در کانون وجود دارد، افزود: تاکنون 8 شهید از اعضای کانون قم شناسایی شده اند و در طول همین هفته، یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نام نوجوان شهید «زرنوشه» نامگذاری خواهد شد.
وی به اجرای برخی برنامه‌های بزرگداشت این هفته به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: دو پویش عکس «من و عروسکم» ویژه کودکان و همچنین «میهمانان سرزمینم» ویژه نوجوانان در این هفته آغاز خواهد شد که عکس‌های برگزیده این دو پویش در ماه‌های آینده و در قالب برپایی برخی نمایشگاه‌ها در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به وجوه اشتراک برنامه های کانون با دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم جلسات مشترکی را برای اجرای طرح ها و برنامه ها برگزار کنیم، اما تاکنون در این زمینه اتفاقی نیفتاده است و در طول هفته ملی کودک، ویژه برنامه هایی را با همکاری نیروی انتظامی، کمیته امداد و بهزیستی اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: هیچ تلاشی برای بردن فعالیت های کانون به سبد خانوار انجام نشده و به دنبال تحقق آن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار