مردم اینجا هرگز مریض نمی‌شوند

تهران (پانا) - یک قبیله در کوه‌های پاکستان و دره‌ای با نام جاودان دور از سر و صدا و آلودگی شهر زندگی می‌کند که به آن‌ها توانایی‌های خاصی بخشیده است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم  اینجا هرگز مریض نمی‌شوند

به گزارش خبرنگاران جوان، «قبیله هونزا» نام مردمی است که به دلیل نوع رژیم غذایی خود جوانی دائمی دارند و حتی زنان این قبیله در هفتاد سالگی هم می‌توانند باردار شوند. افراد این قبیله طبق رسوم خود زندگ می‌کنند و از آلودگی شهر دور هستند همچنین در رژیم غذایی خود به شدت از سبزیجات، پروتئین‌ها، مرغ و پنیر محلی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل جوانی این قبیله و طول عمر‌ مردم آن حمام کردن با آب سرد حتی در سردترین روز‌های سال ذکر شده است. آنها در طول روز برای انجام کار‌های روزمره نزدیک به ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند. زنان این قبیله بسیار سرحال و مردانشان هم بسیار قوی هستند، برخی از آن‌ها حتی تا ۱۴۵ سالگی زنده مانده‌اند.

با وجود اینکه این مردم دارای توانایی بسیار دارند، اما تنها راه درآمد آن‌ها فروش میوه و سبزیجات است و فعالیت تجاری یا صنعتی در این منطقه وجود ندارد. در مقابل سازمان‌های بین‌المللی نیز به آنان کمک می‌کنند و ابایی از کمک هزینه‌های درمانی مردم هونزا ندارند چرا که در این منطقه خیلی از بیماری‌ها شایع اتفاق نمی‌افتد. هیچ کدام از مردم قبیله دیابت، سرطان، چاقی و فشارخون بالا ندارند و حتی بعد از شیوع همه‌گیری کرونا این بیماری همچنان به دره جاودان نرسیده و تنها مشکل آن‌ها بیماری چشمی است که بر اثر دود آتش ایجاد می‌شود.

مردم قبیله هونزا در سال ۱۹۸۴ خیلی تصادفی کشف شدند، زمانیکه امنیت فرودگاه لندن یک مرد با نام «عبد مبندو» را به دلیل تفاوت سن در چهره و سال تولدش در پاسپورت نگه داشت. عبد مبندو بر اساس تاریخ تولدش باید نزدیک به ۵۰ سال می‌داشت، ولی چهره او به جوانی ۳۰ ساله می‌ماند. بعد از اینکه او مردم منطقه خود را معرفی کرد موجب تعجب و شگفتی همگان شد.

بعد‌ها وب‌سایت هندی زبان «آندو ایندیا» به معرفی این مردم پرداخته و اعلام کرد مردم هونزا به زبان «بروشسکی» صحبت می‌کنند و گفته می‌شود آنان از فرزندان یکی از لشکر‌های «اسکندر مقدونی» هستند که در قرن چهارم در یکی از راه‌های کوه‌های هیمالیا راه خود را گم کرده و سرگردان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار