22 پس‌لرزه برای زلزله چلگرد

تهران (پانا) - سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از 22 پس‌لرزه ثبت شده در چلگرد خبر داد عنوان کرد در پی تداوم پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد بزرگترین پس‌لرزه ۳.۷ و ضعیف‌ترین آن ۲.۳ ریشتر بوده است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، خسرو کیانی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که در شهرستان کوهرنگ و در پی وقوع زلزله چلگرد به بزرگی ۵.۷ ریشتر برگزار شد، اظهار داشت: این پس‌لرزه حاکی از آن است که زلزله اصلی همان زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح بوده است و احتمال اینکه زمین‌لرزه بزرگتری به وقوع بپیوندد بسیار کم است.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های مالی زیادی وارد کرده است که می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام شهرستان استفاده کرد.

کیانی با بیان اینکه پیش از وقوع زلزله آمادگی نسبی در استان ایجاد شده بود، تصریح کرد: این آمادگی نسبی و هماهنگی بین‌بخشی را در حوادث قبلی استان نظیر سیل و یا سقوط هواپیمای ترکیه‌ای شاهد بوده‌ایم.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، زلزله چلگرد را ناشی از فعالیت یک گسل فرعی در منطقه اعلام کرد و گفت: زلزله صبح روز دوشنبه چلگرد از سوی ۴ مرکز علمی کشور رصد شد که بزرگی آن را از ۵.۶ تا ۶ ریشتر تخمین زدند.

کیانی خاطر نشان کرد: ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است و پس از تکمیل آن طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی و پس از آن برای تامین اعتبار و جبران آن اقدام می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار