گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ارمنستان در تهران؛

حسین امیر عبداللهیان: تحمل بحران جدید را نخواهیم داشت

با صدای بلند اعلام می‌کنیم اجازه نمی‌دهیم برخی مداخله‌گران خارجی روابط ایران با همسایگان به ویژه ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ارمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حسین امیر عبداللهیان: تحمل بحران جدید را نخواهیم داشت

طبق اعلام وزارت امور خارجه، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان که امروز در قالب یک سفر کاری و برای دیدار با دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شده است، با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

انجام گفت و گوهای دوجانبه و رایزنی در خصوص مهم ترین مسائل منطقه ای در دستور کار سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به ایران است.

حسین امیر عبداللهیان پس از نشست مشترک با همتای ارمنستانی خود ضمن خوشامدگویی به هیئت این کشور و با مثبت خواندن این گفتگوها به خبرنگاران گفت: روابط ما متین و رو به رشد است. تنها در ۲۰ روز گذشته بین من و وزیر خارجه ارمنستان سه دیدار در دوشنبه، نیویورک و تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی دیدار مهمی بین رئیس جمهور کشورمان و رئیس دولت ارمنستان برگزار و توافقاتی انجام شد و ما موظف شدیم در تهران نقشه راه این توافقات را ترسیم کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز توافق کردیم علاوه بر مناسبات خوب سیاسی در حوزه های اقتصادی، گردشگری و .... مناسبات را ادامه دهیم. تجارت و بهره برداری از مسیر ترانزیت ارمنستان از موضوعات مورد توجه است. در احیای مسیرهای ترانزیتی پروژه ای را ترسیم کردیم که به سرعت عملیاتی خواهد شد.

امیر عبداللهیان گفت: در هفته های آینده شاهد نشاط بیشتر در همه ابعاد روابط دو کشور خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: منطقه ما در قفقاز از شرایط بحرانی رنج می‌برد و حضور صهیونیست‌ها در برخی از این مناطق نگرانی جدی ماست. با صدای بلند اعلام می‌کنیم اجازه نمی‌دهیم برخی مداخله گران خارجی روابط ایران با همسایگان به ویژه ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.

وزیر امور خارجه گفت: با در نظر گرفتن بحران‌های منطقه‌ای فشرده و با نزدیک شدن به خروج از بحران کرونا باید بگویم تحمل بحران جدید را نخواهیم داشت. همه به این باور مشترک خواهیم رسید که بحران‌های منطقه بدون مداخله خارجی باید حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار