رضا کچوئیان:

برنامه‌محوری و تصویب برنامه‌ها در شورای مدیریت و کمیته استانی هیات امنا اولویت دانشگاه فرهنگیان است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، بر برنامه‌محوری و تصویب برنامه‌ها در شورای مدیریت و کمیته استانی هیات امنا به عنوان اولویت سال 1400 این دانشگاه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌محوری و تصویب برنامه‌ها در شورای مدیریت و کمیته استانی هیات امنا اولویت دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در بیست و نهمین اجلاس سراسری مدیران ستادی و استانی این دانشگاه در مکان سالن اجتماعات شهید باهنر، با اشاره به بازگشایی احتمالی دانشگاه فرهنگیان در آبان ماه سال جاری اقدامات و فعالیت های انجام شده در پردیس ها و مراکز دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور را در راستای تامین امکانات زیرساختی قابل تقدیر خواند و گفت: بازدیدهای استانی معاونان دانشگاه تایید کننده تلاش و کوشش مدیران، مسؤولان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور است.

کچوئیان، موفقیت‌ و سودآوری‌ سازمان را در گرو استفاده‌ اثربخش‌ از نیروی‌ انسانی‌ دانست و تصریح کرد: ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس شاخص ها و استانداردهای از قبل تعیین شده روشی مناسب برای تمیز دادن عملکرد موفق یا ناموفق کارکنان است، چرا که ارزیابی عملکرد جزئی مهم از مدیریت عملکرد است.

وی، از معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم ترین بخش ناظر و مسؤول بر عملکرد کارکنان در سطح ستاد و صف یاد و با اشاره به تفاوت و نوع فعالیت در بخش های مختلف دانشگاه، افزود: در محیط کار باید با اقدام کاملا حرفه ای از ورود به حوزه های دیگر خودداری کرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از رهنامه 40 ماده ای دانشگاه سخن گفت و خاطر نشان کرد: مستندات رهنامه عملیاتی سال 1400-1399 برای مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مرحله بارگذاری است، انتظار می رود همه مراکز استانی تا 17 مهر ماه جاری نسبت به ثبت اطلاعات مستند در سامانه مدیریت عملکرد سازمانی اقدام کنند.

این مقام مسؤول، خطاب به مدیران استانی، با اشاره به ضرورت ثبت نام ورودی های جدید در سامانه مذکور از تمدید مدت زمان یک هفته ای، بعد از زمان مقرر خبر داد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نخستین ارزیابی آزمایشی انجام شده توسط ارزیابان حرفه ای معاونت نظارت در کانون ارزیابی دانشگاه فرهنگیان، با تشکر و قدردانی از تلاش و کوشش ابراهیمی، مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی و کارشناسان حوزه مذکور، همچنین مدیریت بالندگی حرفه ای منابع انسانی دانشگاه، اقدامات انجام شده در راستای استقرار کانون های ارزیابی را گامی مهم و اثرگذار در مسیر توسعه قابلیت ها و شایستگی های دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.

کچوئیان، اخذ مجوز برگزاری دوره های بالندگی حرفه ای توسط مراکز استانی و ستادی از مدیریت مربوطه در ستاد مرکزی دانشگاه را ضروری خواند و گفت: به منظور تقاضای مجوز، صورتجلسه کمیته سیاستگذاری استان و ستاد الزامی است.

وی، پاسخ فوری به مکاتبات اداری توسط مراکز استانی را مهم دانست و گفت: پاسخ به هنگام به مکاتبات اداری تسهیل کننده روند انجام کار در ستاد است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از ابلاغ جدید دانشگاه در خصوص ارزیابی بخش های متفاوت سازمان توسط مراکز و پردیس ها در سطح کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: درج پاسخ صادقانه در نظرسنجی های ارسالی، تضمین کننده موفقیت دانشگاه در پیشبرد اهداف و فعالیت های پیش رو است.

استاد دانشگاه، از انجام اقدامات اولیه در راستای ارزیابی درونی گروه های آموزشی برای نخستین بار در سامانه مدیریت عملکرد سازمانی سخن گفت و افزود: تکمیل اطلاعات مربوط به اعضای هیات علمی، مدرسان، ماموران و مدعوین دانشگاه در سامانه حس، همکاری بیش از پیش با رابطان ستادی و استانی و حفظ حرمت کارشناسان بخش های متفاوت دانشگاه، نظارت بر تعداد واحدهای اخذ شده توسط استادان مدعو به منظور ساماندهی استادان، نظارت بر تعداد گروه های درسی کارورزی و نظارت بر ثبت نام حضوری و انتخاب واحد دانشجو معلمان از جمله اقدامات مهم مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور است.

این مقام مسؤول، تاکید کرد: تضییع حقوق افراد ناشی از نقص اطلاعات در سامانه آموزش عالی، متوجه مدیران پردیس ها و مراکز استانی است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، بررسی مجدد اسناد پرونده تحصیلی ورودی های سال 99 دریافت شده از طریق پست، دقت در انجام روند تعیین صلاحیت تدریس استادان مدعو و استفاده نکردن از افراد فاقد امتیاز لازم برای تدریس، به کارگیری افراد در پست های مختلف متناسب و متناظر با شایستگی های حرفه ای، تغییر و یا تعویض تابلوهای سردر ورودی های پردیس ها و مراکز در صورت نیاز و به کارگیری نتایج ارزیابی عملکرد و فرایندها به ویژه در به کارگیری مجدد ماموران آموزشی و اداری و همچنین انتقال افراد را از دیگر وظایف مهم در دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

کچوئیان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به هنگام کلیه منابع انسانی دانشگاه از آیین نامه ها، بخشنامه ها و نامه های مرتبط به ویژه موارد مختص به حقوق مادی و معنوی کارکنان را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: استقلال در تصمیم گیری ها و متاثر نبودن از منابع انسانی خاص و همچنین پذیرش مسؤولیت های ناشی از اخذ تصمیمات از ویژگی های مهم مدیریتی است.

وی، همچنین بر برنامه محوری و تصویب برنامه ها در شورای مدیریت و کمیته استانی هیات امنا و اجرای آن بر اساس تقویم زمان بندی شده، دقت بیش از پیش در هزینه کرد اعتبارات ارسالی از سوی سازمان مرکزی به استان ها، برگزاری دوره های تخصصی مختص به گروه های شاغل در دانشگاه و اجرای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

کچوئیان، در پایان با قدردانی ویژه از نادری، سرپرست مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان و دیگر کارکنان این بخش از معاونت نظارت با اشاره به برگزاری آزمون مجازی جامع جبرانی 20 مهر ماه مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری آزمون گروه سوم مشمولان در آذر ماه به صورت حضوری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار