مشترکان اینترنت در آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد افزایش یافت

ارومیه (پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اعلام کرد تعداد مشترکان اینترنت ثابت و سیار در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشترکان اینترنت در آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: با این آمار تعداد مشترکین اینترنت ثابت در آذربایجان‌غربی به ۲۸۵ هزار مشترک و اینترنت سیار به سه میلیون و ۱۳۷ هزار مشترک رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان‌غربی ۷.۲۸ درصد و اینترنت سیار ۹۲.۲۲ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان بوده که تا به امروز بیش از تعهدات انجام شده است.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به چند سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان آذربایجان غربی از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار