تلقیح واکسن کووبرکت به افراد بالای ۴۰ سال

بیرجند(پانا) ـ دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا استان خراسان جنوبی ازتلقیح واکسن کووبرکت از امروز به افراد بالای ۴۰ سال در مرکز تجمیعی غدیر بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تلقیح واکسن کووبرکت به افراد بالای ۴۰ سال

غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا استان خراسان جنوبی با اشاره به ورود محموله واکسن سینوفارم و اسپوتنیک به استان گفت: بلافاصله بعد از ورود واکسن سینوفارم و اسپوتنیک به استان توزیع بین شهرستان‌ها انجام شده است.

شریف زاده افزود: سهمیه جدیدی هم به ما تعلق گرفته که شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت است که تا پایان هفته وارد استان و پس از ورود بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از هم استانی‌ها داوطلب واکسن کووبرکت نوبت اول هستند، تاکنون سن بالای ۶۰ سال واجد شرایط دریافت نوبت اول بودند، که از امروز در مرکز تجمیعی غدیر بیرجند، واکسن کوو برکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال تلقیح می شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان افزود: همچنین برای تمامی افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند، نوبت دوم را حفظ کردیم و قطعا در محموله جدیدی هم که تا آخر هفته به استان وارد خواهد شد طوری برنامه ریزی شده که سهمیه واکسن نوبت دوم را حفظ کنیم تا مشکلی برای نوبت دوم ایجاد نشود.
شریف زاده در خصوص پوشش واکسیناسیون در استان گفت: تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۶۸ درصد در استان رسیده که درصد قابل قبولی است.

وی گفت:اگر روند واکسیناسیون همینطور ادامه پیدا کند، پیش بینی می‌شود تا پایان این هفته واکسیناسیون از ۷۰ درصد عبور کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار