رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

حضور نمایندگانی از شورا در تهران، به منظور پیگیری موضوع کاهش حریم تبریز

تبریز(پانا) - شهر باسمنج در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز واقع شده و به عنوان سومین بخش شهرستان تبریز معین شد، اما به عقیده برخی‌ها، این تغییر وضعیت، منجر به توقف گسترش و توسعه شهرسازی در تبریز می‌شود. به همین دلیل اعضای شورای شهر تبریز و برخی کارشناسان امر اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور نمایندگانی از شورا در تهران، به منظور پیگیری موضوع کاهش حریم تبریز

رییس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: نمایندگان شورا جهت پیگیری موضوع ایجاد بخش باسمنج و کاهش حریم شهر تبریز به تهران سفر کرده اند.

رسول برگی ادامه داد: این سفر بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر تبریز و به منظور پیگیری موضوع کاهش حریم شهر تبریز صورت گرفته است. از نخستین ساعات تنفیذ حکم شهردار تبریز وی به جد پیگیر کاهش حریم تبریز بوده است.

برگی با اشاره به اینکه در اولین روز کاری شهردار تبریز از مناطق کم برخوردار بازدید شد گفت: تبریز شهر شهیدان و علامه‌ ها است و دو امام جمعه شهید دارد که این نشان دهنده عظمت تبریز است.

وی کسب مقام نخست مسابقات بین المللی قرآن توسط سینا طباخی جوان تبریزی را تبریک گفت.

رسول برگی همچنین با بیان اینکه مرتضی جعفری پاکبان شهرداری منطقه 3 به دلیل تصادف در بیمارستان است، گفت: وقتی به شهر‌های دیگر مراجعه می‌کنیم پیشرفت‌های زیادی وجود دارد باید این تکنولوژی ها برای تنظیف شهر به کار گرفته شود تا از جان پاکبانان مراقبت شود.

وی افزود: حاشیه شهر یک طرف است و حاشیه شهرداری یک طرف، بسیاری از افراد پاک دست که متخصص هستند به جاهایی فرستاده شده اند که نتوانند فعالیت کنند‌. در خصوص بازنشستگان باید مراقبت کرد و مامورین به خدمت ها باید جمع شوند اگر افراد در حاشیه به کار گرفته شوند دیگر نیازی به مامور خدمت نخواهیم داشت.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در خصوص استخدام های اواخر شورای پنجم نیز باید تصمیم گیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکلات آتش نشانان تبریزی ادامه داد: حداقل ۱۴ نفر باید در ایستگاه آتش نشانی حضور داشته باشند که در تبریز این تعداد ۶ نفر است که باید از هر ۲ ساعت شیفت بایستند. آتش نشانان تبریزی از خودگذشتگی می‌کنند، آتش نشان مستقیم با جان مردم سروکار دارد و اگر راندمان کاری آتش نشانی پایین بیاید نمی‌توانیم بهانه‌ای بیاوریم. باید به فریاد آتش نشانان برسیم.
رسول برگی گفت: از اکثر ایستگاه‌های آتش نشانی بازدید کرده ام، به شدت با کمبود نیرو مواجه هستند و باید به هر نحوی آتش نشانی ها را تجهیز کنیم.

لازمه بستن قرارداد مستقیم با کارکنان، رفع برخی مشکلات قانونی است

در ادامه این جلسه شهرام دبیری گفت: در گذشته تلاش های بسیاری برای ایجاد قرارداد مستقیم با کارکنان کردیم که متاسفانه وجود برخی مشکلات قانونی مانع بستن این قراردادها شد که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

دبیری اضافه کرد: در خصوص شفافیت مالی باید گزارشی از وضعیت موجود شهرداری در زمینه مالی ارائه شود. تمامی موجودی، مطالبات و بدهی های شهرداری باید مشخص شود تا بدانیم شهر چگونه تحویل گرفته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: موضوع خزانه متمرکز بسیار مهم است و می‌تواند در جلسات آتی شورا مطرح شود.
وی همچنین افزود: مبنای کاری ما بودجه ۱۴۰۰ است که باید برای تحقق کامل آن اقدام کنیم.در برخی مناطق وام‌هایی برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده اما اخذ نشده و اینکه بودجه مناطق به درستی تحقق نمی‌یاید علت آن همین وام ها هستند.

عدم وجود امنیت شغلی و کاهش راندمان کاری کارکنان شهرداری

عضو دیگر شورای شهر تبریز ادامه داد: عدم وجود امنیت شغلی موجب کاهش راندمان کاری کارکنان می شود. سرو سامان دادن به قراردادهای شهرداری باید در اولویت باشد.

حکیمه غفوری گفت: تا زمانیکه اعتماد و امنیت شغلی در میان نیروی انسانی ایجاد نشود راندمان کاری آنها نیز بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: کارکنان شهرداری در مورد تعدد قراردادها مشکل دارند و رانندگان استیجاری و مربیان با مشکلات متعدد شغلی روبرو هستند. سروسامان دادن به قرارداد‌های پیمانکاری باید در اولویت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین اضافه کرد: درآمد پایدار تا زمانیکه در شهرداری ایجاد نشود موضوعات درحد حرف باقی خواهد ماند.

وی افزود: در زمینه ورزش و فرهنگ شهروندی و مسائل دینی و مذهبی باید اقدامات اساسی انجام شود. عباسی نماینده پاکبانان شهرداری که پیگیر حق و حقوق کارگران بود به جایی فرستاده شده که دیگر نتواند پیگیر مشکلات باشد.

مشارکت دهی شهروندان در مدیریت شهر الزامی است

سید کاظم زعفرانچیلر نیز گفت: از شهردار محترم تقاضا داریم اتاق فکر نخبگان را ایجاد کند و از مشارکت دهی شهروندان در مدیریت شهر غافل نشوند، چرا که چندان در مدیریت شهری شاهد مشارکت شهروندان نیستیم.

وی افزود: برخی از نخبگان تبریزی که در یکی از شهرهای خارجی مستقر هستند و اظهار می کنند که در شهرهای اصفهان و مشهد و تهران پروژه‌های بسیاری اجرا کرده‌اند، اما در تبریز هیچگونه استفاده‌ای از این پتانسیل ها نشده است.
زعفرانچیلر با بیان اینکه تمام کارهایی که ما می‌گوییم به وسیله پرسنل انجام می‌شود افزود: تا زمانیکه موضوعات کارکنان و قراردادها رفع نشود این وضعیت ادامه خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری وضعیت شهرداری در چند سال گذشته اسفناک بوده است که هفته آینده گزارشی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری ارائه خواهیم کرد.

موضوع تبدیل وضعیت کارکنان باید پیگیری شود

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برخی از کارکنان نگران فراموش شدن تبدیل وضعیت ها هستند، لازم است شهرداری در این خصوص برنامه های خود را بیان کرده و موضوع تبدیل وضعیت کارکنان را بصورت جدی پیگیری کند.

احد صادقی در ادامه همچنین با اشاره به موضوع خزانه داری متمرکز تصریح کرد: در زمینه مالی که یکی از ارکان اصلی شهرداری ها است باید خزانه داری متمرکز اجرا شود و لایحه آن نیز تصویب شده که می‌تواند با رفع برخی ایرادات به شکلی که ابلاغ شده، اجرایی شود.
وی افزود: کمیته تخصیص باید قبل از هزینه کرد تشکیل شود نه اینکه اول هزینه شود بعداً کمیته تخصیص تشکیل شود.
صادقی با بیان اینکه ظاهراً ۲۵ درصد درآمد مناطق متمرکز است که باعث می‌شود حقوق ها سرموقع پرداخت شوند، اظهار کرد: اگر خزانه متمرکز اجرا شود دیگر شاهد طولانی شدن اجرای پروژه‌های عمرانی نخواهیم‌ بود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در حوزه خدمات در بودجه سال جاری اختصاص یافته که لازم است این بودجه تحقق یابد تا در فصل سرما شاهد کاستی در ارائه خدمات نباشیم.

تکمیل و راه اندازی سامانه شفافیت به منظور جلوگیری از فساد در مجموعه شهرداری

روح الله دهقان‌نژاد عضو دیگری از شورای شهر تبریز گفت: در زمینه شفافیت اداری، سامانه‌هایی در نظر گرفته شده بود که تکمیل و راه اندازی آنها به منظور پیشگیری از ایجاد فسادباید صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در مسائل حقوقی شهرداری با مشکل روبرو هستیم و قراردادهای کارکنان به درستی منعقد نمی شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه مسائل فرهنگی و هنری در تبریز آنچنان که شایسته است عمل نشده افزود: باید در خانه هنر که اخیرا بحث مالکیت آن به شهرداری بازگشته است، شاهد اقدامات هنری باشیم.
وی گفت: در حوزه رسانه ای نیز شهرداری به درستی و با شفافیت عمل نکرده است، به نحوی که این رسانه تنها ثنا گوی شهرداری است.
دهقان نژاد افزود: در خصوص ایجاد مجتمع رسانه‌ای که پیشنهاد شده بود مکانی برای آن انتخاب شده که امیدواریم مسائل پیگیری شود.
وی همچنین اظهار کرد: در زمینه جذب نیرو و و به کار گیری نیرو نیز باید به صورت تخصصی عمل شود تا مشکلات حل شود.

ارائه خدمات مناسب بدون رفع مشکلات پرسنل شهرداری غیر ممکن است

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت:خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا زمانیکه موضوعات کارگری و مشکلات پرسنلی حل نشود ارائه خدمات بی عیب و نقص و مناسب از محالات است.

محمد حسن اسوتچی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شورای چهارم در خصوص پروژه هشت بهشت که موضوعاتی مطرح می‌شد من از معاون حمل و نقل پرسیدم در اجرای پروژه استعلام ترافیک شده است یا خیر که گفتند نشده است اما با این فرد برخورد کردند.
وی با بیان اینکه مدیران و کارگران از اعلان فساد در برخی موارد میترسند ادامه داد: حراست شهرداری باید به نحوی باشد که موضوعات و فساد بیان شود و کارکنان ترسی از بیان فساد نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار