عوامل اصلی رشد بیت‌کوین طی روزهای اخیر چه بوده است؟

تهران (پانا)- استفاده از انرژی آتشفشان‌ها برای استخراج بیت‌کوین در ال‌سالوادور و اظهار نظر رئیس فدرال رزرو مبنی بر نداشتن برنامه برای ممنوع کردن ارزهای دیجیتال موجب افزایش قیمت بیت‌کوین در دو روز اخیر شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
عوامل اصلی رشد بیت‌کوین طی روزهای اخیر چه بوده است؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته از حوالی 1730 دلار به حوالی 1760 دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز جمعه توانست جایگاه خود را حفظ کند و هفته گذشته را با قیمت 1761 دلار به پایان رساند. یکی از دلایل رشد قیمت طلا و پایداری آن بالای 1760 دلار انتشار گزارش‌های تورمی در روز جمعه عنوان می‌شود. بر اساس این آمارها شاخص هزینه شخصی در ماه اخیر رشد کرد و بالاتر از پیش‌بینی‌ها گزارش شد. آمارها نشان می‌داد که درآمدها با سرعت کمتری نسبت به هزینه‌ها در حال افزایش است. عقب ماندن زنجیره تامین و سمت عرضه از تقاضا می‌تواند به معنی تورم و رشد قیمت‌ها باشد و واکنش قیمت طلا به این مسئله معمولا مثبت است.

قیمت بیت‌کوین و اتریوم افزایش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته مثبت بود. قیمت بیت کوین در ساعت 13 عصر به وقت ایران روی 47 هزار و 883 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار بیت کوین به 900 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 8 درصد اختلاف داشتند. برای رشد قیمت بیت کوین می‌توان دو دلیل عمده عنوان کرد، یکی اینکه ال سالوادور به عنوان نخستین کشوری که بیت کوین را قانونی اعلام کرد، گفت قصد دارد از انرژی نهفته در آتشفشان‌ها برای استخراج بیت کوین استفاده کند. خبر استفاده از انرژی‌های پاک برای استخراج بیت کوین نیز تصویر این ارز دیجیتال را بهبود بخشید و آینده امیدوارکننده‌تری را برای آن ترسیم کرد. دلیل دیگر رشد قیمت بیت کوین این بود که رئیس فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه گفت که قصد ممنوع کردن ارزهای دیجیتال را ندارد.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته رشد کرد و به 3 هزار و 319 دلار رسید. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 388 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود. در هفته‌های اخیر معمولا دامنه نوسان قیمت اتریوم از بیت کوین شدیدتر بود، اما در 24 ساعت گذشته بیت کوین نوسانات شدیدتری را نسبت به اتریوم به ثبت رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار