میرتاج‌الدینی: جمهوری آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی به دولت جمهوری آذربایجان توصیه کرد به سختگیری‌های غیرمنطقی به رانندگان ایرانی خاتمه دهد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
میرتاج‌الدینی: جمهوری آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز شنبه با انتقاد از نحوه رفتارهای اخیر مسوولان جمهوری آذربایجان با ایران در جمع خبرنگاران گفت: ایران همواره براساس حسن همجواری با جمهوری آذربایجان رفتار کرده و روابط با این کشور را به عنوان کشور برادر و مسلمان و جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: عده‌ای در این میان منافع خود را در اختلاف افکنی میان دو کشور می‌بینند و طرف آذربایجانی را علیه ما تحریک می‌کنند.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان علیه ایران و واکنش علماء و مسوولان آذربایجانی در ایران نسبت به آن تاکید کرد: سران جمهوری آذربایجان باید توجه داشته باشند تحت تاثیر برخی از القائات که از سوی رژیم صهیونیستی هدایت می‌شود قرار نگیرند و با کشور همسایه خود از در خصومت وارد نشوند.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب با بیان این که در مسایل اقتصادی همواره خواهان توسعه روابط با این کشور هستیم گفت‌: سختگیری‌های اخیر برای تردد کامیون‌های ایرانی نیز از سوی آذربایجان صحیح نیست. ایران در مواقع سخت و حساس به جمهوری آذربایجان و نخجوان کمک کرده است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند و از باکو می‌خواهیم هر چه سریع‌تر رانندگانی که به دلیل واهی و سختگیری بیش از حد بازداشت شده‌اند را آزاد و از اخذ و دریافت عوارض غیرمنطقی از رانندگان ایرانی خودداری کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان به بازرسی بیش از حد عرفی که اخیرا نسبت به رانندگان اعمال می شود، خاتمه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار