آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به روند خوب اجرای واکسیناسیون کرونای فرهنگیان، از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا در مراکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است، اظهار کرد: والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا را بر اساس آخرین یافته های تحقیقاتی، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه تزریق واکسن برای دانش آموزان اجباری نیست، اما از دانش آموزان و اولیای آنها درخواست می‌شود هر چه سریع ترجهت تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شعار سلامت، آموزش و آرامش آموزش و پرورش استان در سال جاری و تاکید بر اولویت سلامت دانش آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: برای حضور تدریجی دانش آموزان در مدارس علاوه بر انجام واکسیناسیون نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی و آماده سازی مدارس است که در قالب پروژه مهر، این تمهیدات پی گیری و اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

ناصری گفت: در گروه سنی ۱۲تا ۱۸ساله‌ها در ۶پایه تحصیلی بیش از ۱۲۴هزار دانش‌آموز در استان اردبیل واکسینه خواهند شد و تا امروز نزدیک به 30 هزار از دانش آموزان استان نیز واکسینه شده اند.

وی با بیان این که مدارس از سوم مهرماه به اشکال مختلف حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو شروع به فعالیت نموده اند؛ اظهار امیدواری نمود که با همکاری اولیای دانش‌آموزان و همچنین واکسیناسیون جامع معلمان، دانش آموزان و سایر عوامل مدرسه سال تحصیلی جدید را بعد از سپری شدن نزدیک به دو سال مدیریت غیرحضوری کلاس‌های درس، به شکل حضوری تدریجی از آبان ماه سال جاری شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایمن سازی مدارس از لحاظ بهداشتی و همچنین سلامتی دانش آموزان را جزو اولویت های آموزش و پرورش استان شمرد و خاطر نشان کرد: تاکنون 95درصد معلمان دز اول و نزدیک به 75درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار