کرونا آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان را افزایش داد
رشت (پانا) - یک روانشناس تربیتی معتقد است با بحران کرونا و مجازیشدن مدارس، آسیبهای اجتماعی به سبب حضور طولانی مدت در فضای مجازی، در میان دانشآموزان افزایش یافته است.
محمدرضا سهیلی، در گفتوگو با پانا، با اشاره به ضرورت بازگشایی مدارس و آموزش حضوری گفت:«تا قبل از ماجرای کرونا برخی خانوادهها به فرزندانشان اجازه استفاده از موبایل را نمیدادند، اما اکنون دانشآموزان ساعتهای زیادی را برای آموزش از گوشی همراه برای کلاسهای درس استفاده می کنند و در این میان به مسائل مختلفی در فضای مجازی دسترسی پیدا کردهاند.»
سهیلی گفت:«گاه والدین به خیال اینکه فرزندشان در حال آموزش مجازی است، از او غافل میشوند یا اگر متوجه شوند فرزندشان به جای آموزش مجازی سرگرم حضور در شبکههای اجتماعی است، روش تربیتی نادرست را در پیش میگیرند، این رفتار موجب درگیری و مشاجره میان والدین با دانشآموز یا حتی والدین با یکدیگر میشود و گاه والدین همدیگر را به بیتوجهی نسبت به وضعیت فرزندشان متهم میکنند و باعث وارد شدن آسیب های اجتماعی بیشتر به فرزند میشوند.»
خبرنگار پانا: شادی پورمحمد
ارسال دیدگاه