آیاررونق به سینمای ایران بازمی‌گردد؟

از فروش میلیاردی «دینامیت» تا دوئل با «قهرمان»، «شیشلیک» و «گشت‌ارشاد3»

از هر۱۰۰ تماس تلفنی ۹۰ مورد درباره بازگشایی سینماست/ درخت گردو نیامده پرفروش شد/ قهرمان، گشت ارشاد۳ و شیشلیک امیدهای رفته از یاد سینما

تهران (پانا) –سختی‌های عبور از دوران کرونایی سینماهای ایران چنان عمیق است که از جنس آن زخم‌هایی است که تا ابد بر پیشانی سینمای ایران خواهد ماند اما بعد از تجربه پرفروش‌ترین روز سینما بعد از کرونا در روز ملی سینما روح امید به کالبد نیمه‌جان سالن‌های سینما دمیده شده است و درحالی‌که فروش 13 میلیاردی دینامیت همچنان رکورد می‌زند پیش‌بینی می‌شود دو فیلم گشت ارشاد3 و قهرمان بازهم سینما را به‌روزهای خوش گذشته‌اش برساند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
از فروش میلیاردی  «دینامیت» تا دوئل با «قهرمان»، «شیشلیک» و «گشت‌ارشاد3»

در این دو سال تجربه پیک‌های مکرر کرونا در کشور چراغ سالن‌های سینما را بارها به خاموشی کشاند و فیلم‌های سینمایی که در مراحل مختلف تولید قرار داشتند بارها به امید رونق چرخه اکران سرعت گرفتند و باز از حرکت ایستادند.
از هر100 تماس تلفنی 90 مورد درباره بازگشایی سینماست
این روزها به فراگیری واکسن کرونا امید به بهبود حال سینما بازگشته و خوشبختانه روز به روز بر تعداد مخاطبان سینماها افزوده می‌شود. مردم تقریباً در حال مطلع شدن از دایر بودن سینماها هستند، زیرا به گفته صابری، سخنگوی انجمن سینماداران بزرگ‌ترین مشکل سینماداران در این مدت این بود که مردم از باز بودن سینما اطلاع نداشتند به‌طوری‌که تقریباً از هر 100 تماس تلفنی بیش از ۹۰ مورد این سوال را می‌پرسیدند که آیا سینما باز است یا خیر.»
پرفروش ترین روز سینما بعد از کرونا
درنهایت در روز ملی سینما و با توجه به نیم‌بها شدن بلیت سینما در آن روز شاهد ثبت پرفروش‌ترین روز سینما بعد از شیوع کرونا بودیم و سالن‌ها تا ۵۰ درصد ظرفیت یعنی آنچه الان مجاز به پذیرش مخاطب هستند، پر شده بودند. پیش‌بینی‌ها این است که با دو فیلم جدیدی که در آینده نزدیک اکران خواهند شد گیشه سینما بازهم رونق بگیرد.
طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «گشت ارشاد 3» به کارگردانی سعید سهیلی به‌زودی در سینماها اکران شوند.

دینامیت پرفروش بدون رقیب سینمای کرونازده ایران
این روزها سینماداران دینامیت را تافته جدا بافته از سایر فیلم‌ها خطاب می‌کنند زیرا این فیلم با اعتمادبه‌نفس حتی منتظر بهبود اوضاع هم نشد و در همان تیرماه و زمانی که هنوز در اوج و پیک پنجم کرونا بودیم به صف اکران پیوست. این شهامت بی‌جهت نبود زیرا دینامیت تاکنون توانسته است به فروش باورنکردنی 13 میلیارد تومانی دست یابد و به نظر نمی‌رسد که ترمز آن فعلاً به فکر گرفته شدن باشد.
فیلم دینامیت - Dynamite Film محصول سال ساخت: 97 به تهیه‌کنندگی: ابراهیم عامریان، نویسنده: حمزه صالحی و کارگردانی مسعود اطیابی است. احمد مهرانفر و پژمان جمشیدی در کنار زیبا کرمعلی، محسن کیایی و نازنین بیاتی بازیگران اصلی این کمدی بی‌نظیر و پرطرفدار را تشکیل داده‌اند.
دینامیت در شکل ساختاری یادآور اجاره‌نشین‌های مهرجویی، روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه «دینامیت» هستند که تضادهای فکری آن‌ها به سمت‌وسوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود.


درخت گردو نیامده پرفروش شد
درخت گردو هم فیلم دیگری است که در زمان پیک کرونا تن به اکران داد، گرچه این فیلم هم قرار بود در تیرماه و هم‌زمان با دینامیت اکران شود ولی نهایتاً در شهریور این اتفاق افتاد و فروش نسبتاً خوبی را هم تا اینجا تجربه کرده است و با توجه به بهبود اوضاع و گشایش‌هایی که در وضعیت سینما رفتن مخاطبین رخ خواهد داد ، باید شاهد فروش بیشتر درخت گردو هم باشیم. این فیلم تاکنون حدود یک میلیارد و نیم فروش داشته است.
فیلم درخت گردو - Derakht Gerdu Film محصول 98 به تهیه‌کنندگی مصطفا احمدی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است.
بازیگران کلیدی درخت گردو پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی هستند و در خلاصه داستان آن آمده است که داستان این فیلم سینمایی در ۳ مقطع تاریخ معاصر به تصویر کشیده شده است که براساس روش کار این کارگردان، به احتمال بسیار شاهد ۳ نوع فیلمبرداری در «درخت گردو» خواهیم بود؛ این فیلم سینمایی برگرفته از یک داستان واقعی است و ماجرایی را در کنار بمباران شیمیایی سردشت به تصویر می‌کشد. با توجه به این که بمباران سردشت در سال ۱۳۶۶ رخ داده است، نقطه آغاز روایت در دهه ۶۰ است و پس از آن دو دوره تاریخی دیگر در دهه ۸۰ و دهه ۹۰ خواهیم بود. پیمان معادی نقش فردی به نام قادر مولان‌پور را که در خلال بمباران شیمیایی سردشت خانواده‌اش دچار مشکلات شیمیایی می‌شوند را روایت می‌کند. در سکانس های آخر فیلم، قادر در جواب قاضی دادگاه لاهه که می‌پرسد: چرا اینقدر امیدواری ؟ جواب می‌دهد: اگر ما کردها امیدوار نبودیم خیلی زودتر از بین رفته بودیم.
در شهریور 98 بود که خبر استارت فیلمبرداری درخت گردو رسانه ای شد، سپس در 22 آبان فیلمبرداری پایان یافت و به طی کردن مراحل فنی رسید. و پس از آن بود که با آغاز پاندمی کرونا این فیلم تا شهریور امسال در صف انتظاری تقریبا دو ساله ماند تا رنگ اکران را به خود ببیند.


قهرمان، گشت ارشاد3 و شیشلیک امیدهای رفته از یاد سینما
فیلم قهرمان به تازگی قرارداد اکران و همچنین پروانه نمایش خود را هم دریافت کرده است و به زودی به صف فیلم های در حال اکران خواهد پیوست تا شاهد رقابتی تمام عیار در بین فیلم های گیشه پاییزی را شاهد باشیم. همچنین فیلم طنز و کمدی شیشلیک نیز که امید بسیاری به فتح گیشه امسال دارد به محض بهبود وضعیت سینماها درخواست پروانه اکران داد و با این درخواست نیز موافقت شده است. سومین فیلم گشت ارشاد3 است. پس از ساخت گشت 1 و 2 و در پی آن استقبال بسیار بالا از این دو فیلم طنز و جنجالی، سعید سهیلی تصمیم به ساخت گشت ارشاد 3 گرفت ولی این فیلم مدت ها به دلیل وضعیت نابسامان سینماها در پشت پرده ها مانده بود تا این که از اواخر شهریور و با بهبود اوضاع، پروانه نمایش آن نیز صادر شده و به زودی اکران می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار