وزیر کشور:

مسئولیت در انقلاب اسلامی، امانتی است که باید به صاحب اصلی آن بازگردد

سمنان (پانا) - وزیر کشور با اشاره به اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی، یک امانت است و به این عنوان آن را باید به صاحب آن یعنی خداوند و حضرت ولی عصر(عج) بازگرداند، گفت نظام اسلامی متعلق به حضرت بقیه الله است؛ باید این نظام را خوب و در شان و رضایت حضرت ولی عصر(عج) نگه داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت در انقلاب اسلامی، امانتی است که باید به صاحب اصلی آن بازگردد

احمد وحیدی در جلسه شورای اداری استان سمنان و آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید استان سمنان ضمن قدردانی از خدمات علیرضا آشناگر استاندار پیشین و تبریک به هاشمی استاندار جدید سمنان، خاطرنشان کرد: مسئولیت در کشور اسلامی ما به گونه ای نیست که کسی از آن برای خود نام و نانی بخرد و بخواهد به ملت خیانت کند و البته قاطبه مدیران ما پاک دست و مسیر آنان، مسیر خدمت بوده است.

وی با عنوان این مطلب که امروز باید به گونه‌ای بیندیشیم که مورد رضایت خدا و ولی عصر(عج) باشد، اظهار کرد: برای چنین نظامی، خدمت کردن بسیار شیرین است و دل بستن به آن شوق آفرین خواهد بود و خدمت به مردم لطف الهی است که نصیب خدمتگزاران می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه پاک دستی و تلاش وافر، تدین و مردم دوستی و رفاقت داشتن دلایل انتخاب استاندار سمنان بوده است، ابراز کرد: بین مردم حضور داشتن و حرف آنها را دنبال کردن، دقیقاً نکته‌ای است که باید مورد توجه مدیران ما قرار گیرد. استاندار اسبق نیز موجب افزایش شاخص های صنعت در سطح استان شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وحیدی افزود: از استاندار تا دهیاران، از حوزه های نظامی و لشکری، همه یک هدف دارند و آن اینکه چگونه می توان به ملتی که عاشقانه برای نظام اسلامی خود را فدا کرده است، خدمت کنیم.

وی، ایجاد تغییرات در مدیران را امری طبیعی و ضروری خواند و تصریح کرد: نو شدن حرکت‌ها و نفس‌ها برای خدمت و ایجاد جهش و تلاش بیشتر از جمله خاصیت‌های این تغییرات است. در کنار آن، باید جوانان به عنوان محور این تغییرات در بطن آن باشد و استاندار جدید باید از این جوانان نهایت بهره گیری را در مسائل مختلف داشته باشد.

وزیر کشور کابینه سیزدهم با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم ضمن توصیه هایی به استانداران و مدیران، با عنوان این مطلب که جوانان باید در متن فعالیت‌ها و تغییرات باشند، از توان جوانان انقلابی که با تمام ایمان پای انقلاب هستند، باید برای ساخت فرهنگ‌، اقتصاد و محیط زیست استفاده شود، خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه‌های مختلف با حضور نخبگان و اندیشمندان باید مدنظر استانداران باشد. از همین رو انتظار می‌رود که استانداران یک شبکه از جوانان نخبه، خلاق و انقلابی را تشکیل و از توان آنها به بهترین وجه، حداکثر استفاده را در مدیریت کشور و استان ببرند.

وحیدی با بیان اینکه باید شبکه جوانان سامان دهی و از این ظرفیت برای مسائل مختلف استفاده شود، افزود: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد حتی خود کویر که باید به عنوان فرصت و نه محدودیت نگاه کرد و این کار جوانان خطه است.

وی باعنوان این مطلب که کارگروه‌های مختلف با حضور نخبگان و اندیشمندان باید در هر استان تشکیل و برای تک تک مسائل طرح راه حل ارائه و بررسی شود، عنوان کرد: اینها توسعه استان را به دنبال دارد که بر اساس زمان‌بندی برنامه‌ها، استاندار باید به آن نقاط مورد نظر برسد و این تنها از عهده یک فرد بر نخواهد آمد، بلکه ماحصل افتخارآفرینی همه کسانی است که در صحنه حضور دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار باید برای تک تک مشکلات استان کارگروه تخصصی با حضور اندیشمندان تشکیل و همچنین برای همه مسائل استان طرح تهیه شود، تصریح کرد: کار، کار بزرگی است و همه ما باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم در این زمینه به موفقیت دست یابیم و حرکت‌ها را نو به نو تجدید کنیم.

وحیدی عنوان کرد: بر اساس زمان‌بندی‌های اعلام‌شده، ما بر اجرای برنامه‌ها کنترل خواهیم داشت که در واقع این میثاق ما با استاندار سمنان خواهد بود و در این مسیر نیاز است تا همه مدیران، جوانان و نقش‌آفرینان مدیریتی همراه شخص استاندار باشند.

وی با بیان اینکه حداقل حدود 3 درصد از رشد مدنظر باید از طریق بهره‌وری اتفاق بیافتد که این نشان از ظرفیت بالای کار در حوزه بهره‌وری دارد، گفت: سهم 3 درصدی بهره وری از 8 درصد رشدی که در برنامه ششم پیش بینی شده، نشان از اهمیت ویژه بهره وری دارد. بخش زیادی از یارانه‌های پنهان و نیمه پنهان که پرداخت می‌شود، در قالب عدم بهره‌وری از بین می‌رود که مسأله بسیار مهمی است.

وزیرکشور با بیان اینکه بهره‌وری در استان‌هایی همچون سمنان که دارای محدودیت‌های جغرافیایی هستند، امری بسیار قابل‌توجه است، خاطرنشان کرد: سمنان، استانی فرهنگی و تاریخی با فرهنگی اصیل است که باید کاری نو در آن انجام شود و نباید اجازه داد ظاهرگرایی‌های غرب‌گرایانه در جامعه نشر پیدا کند؛ زیرا چیزی جز ابتذال، درماندگی، پریشانی و خودکشی برای دنیای غرب نداشته است.

وحیدی با اشاره به اینکه کار روی فرهنگ بسیار مهم است و نباید اجازه داد توحشات غرب گرایانه در جامعه رخ دهد، افزود: کشورهای غربی که این روند را دارند، چیزی جز درماندگی نصییبشان نشده است، بنابراین فرهنگ اصیل ما می‌تواند انسجام جامعه را حفظ کند و زمانی پیوندها منسجم می‌شود که مبتنی بر اصول دینی باشد که دارای هویت است و خود را برابر فرهنگ وارداتی نمی بازد.

وی در پایان با اشاره به انتخاب سیدمحمدرضا هاشمی به عنوان استاندار جدید سمنان گفت: ایشان عملکرد موفقی در مسئولیت های قبلی داشته و دلیل انتخاب ایشان به عنوان استاندار نیز جدا از تعهد و تدین، سابقه عملکرد موفق در مسئولیت های مختلف بوده است. البته بدیهی است که استاندار به تنهایی نمی تواند منشا حرکت و تحول شود و برای موفقیت باید همگان به میدان آمده و در کنار استاندار به خدمت به مردم استان بپردازند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در اتاق مسئولان به روی مردم باز باشد، گفت: هیچ مسئولی حق ندارد خود را از مردم بالاتر ببیند. مسئولان باید در کنار مردم بوده و خواست و حرف های آنان را بشنوند.

در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان سمنان، هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار