معرفی باارزش‌ترین تیم‌های لیگ برتر؛ سقوط یازده میلیون یورویی فوتبال ایران با کوچ ستاره‌ها

پرسپولیس صدرنشینی را از استقلال گرفت

تهران (پانا) - در آخرین ارزش‌گذاری بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس صدرنشینی فصل گذشته را از استقلال تهران گرفت.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی باارزش‌ترین تیم‌های لیگ برتر؛ سقوط یازده میلیون یورویی فوتبال ایران با کوچ ستاره‌ها

سایت ترانسفر مارکت که معتبرترین مرجع برای ارزش‌گذاری روی بازیکنان فوتبال در جهان است، ساعاتی پیش با توجه به پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۲-۲۰۲۱ جدیدترین ارزش‌گذاری بازیکنان را منتشر کرد.

پرسپولیس صدرنشین شد
در بخش لیگ برتر فوتبال ایران هم با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ برتر، این ارزش‌گذاری به روز شد.
براساس اعلام ترانسفر مارکت، پرسپولیس قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر ایران با ارزش یازده میلیون و ۲۸۰ هزار یورو باارزش‌ترین تیم حاضر در لیگ برتر بیست و یکم است، این در حالی است که فصل گذشته استقلال تهران با ارزشی معادل یازده میلیون و ۹۸۰ هزار یورو صدرنشین بود اما نتوانست قهرمان شود. در بیستمین دوره لیگ برتر ایران ارزش پرسپولیس یازده میلیون و ۵۰۰ هزار یورو اعلام شده بود.

اما در رده دوم این جدول، استقلال تهران ایستاده است. شاگردان فرهاد مجیدی که تغییرات زیادی را در فصل نقل و انتقالات تابستانی داشتند، با اعلام ترانسفر مارکت ارزش استقلال در فصل جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار یورو است تا آنها هم مانند پرسپولیس با افت ارزش روبرو شوند.

نکته جالب توجه در این جدول، جایگاه سوم است که به گل گهر سیرجان اختصاص داده شده است. این تیم در فصل جدید با رقم هشت میلیون و ۹۰۰ هزار یورو ارزش‌گذاری شده است. آنها فصل گذشته با ارزش ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار یورو در رده پنجم حضور داشتند.

این در حالی است که سپاهان اصفهان هم که مانند فصل قبل تیم کهکشانی لیگ برتر ایران است، در رده چهارم قرار دارد. سپاهانی‌ها در این جدول هشت میلیون و ۴۱۰ هزار یورو ارزش‌گذاری شده‌اند. فصل قبل سپاهان با ارزش ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو در رده سوم ایستاده بودند.

تازه واردها ته جدولی شدند

قعرنشین این جدول هم دو تیم تازه لیگ برتری شده هستند. فجر سپاسی شیراز با ارزش سه میلیون و ۵۸۰ هزار یورو در رده شانزدهم و انتهایی قرار دارند و هوادار تهران که هدایت آن بر عهده رضا عنایتی است، با ارزش سه میلیون و ۹۵۰ هزار یورو در رده پانزدهم حضور دارند.

جایگاه پنجم تا چهاردهم جدول ارزش‌گذاری لیگ برتر ایران هم به ترتیب در اختیار تیم‌های « فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان، پدیده مشهد، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، نساجی قائمشهر و آلومینیوم اراک» است.

ارزش لیگ برتر ایران پایین آمد

در مجموع با اعلام ترانسفر مارکت، لیگ برتر ایران با ۴۷۹ بازیکن فعال، ارزشی معادل ۱۰۶ میلیون و ۲۹۰ هزار یورو دارد. این در حالی است که فصل قبل لیگ برتر ایران با مبلغ ۱۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار یورو ارزش‌گذاری شده بود که نشان از کاهش ارزش لیگ برتر دارد. کاهش ارزشی که بخش بزرگی از آن حاصل کوچ ستاره‌هایی مانند احمد نوراللهی، مهدی قایدی، احسان حاج‌صفی، محمد حسین کنعانی‌زادگان و ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار