قائم مقام کمیته امداد اصفهان:

هدف از شور عاطفه‌ها، توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین دانش‌آموزان است

اصفهان(پانا)- زنگ نمادین جشن عاطفه‌ها در استان اصفهان در دبستان فتحعلی آموزش و پرورش ناحیه 2 نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از شور عاطفه‌ها، توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین دانش‌آموزان است

در این مراسم مهدی اسماعیلی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همکاران و مدیران مدارس و آموزگاران و سایر همکارانی که امروز صدای من را می‌شنوید، هدف اصلی ما ترویج فرهنگ نیکوکاری است، دوست داریم که بچه‌ها با این فرهنگ آشنا شوند، یعنی بتوانند و بدانند جایی که باید نقش اجتماعی خود را ایفا کنند، این نقش را ایفا کنند و دانش آموزان به این امر مهم دست یابند.

اسماعیلی ادامه داد: ما کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و هر ساله مبالغی که جمع‌آوری شده مبلغ خیلی خوبی بوده و به وسیله کمیته امداد و مدیران مدارس و مدیران مناطق دیگر این کمک‌ها به سمت دانش‌آموزان نیازمند هدایت شده است و هرچه بتوانیم کمک بیشتر جمع کنیم، دانش آموزان بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند.

اسماعیلی تاکید کرد: در همین ابتدای سال تحصیلی همه مدیران مدارس که امروز از طریق شبکه شاد، برنامه را می بینند برای این امر اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: ما برنامه های خوبی داریم ، مراکز نیکوکاری در مناطق مختلف ایجاد شده است و امروز آموزش و پرورش خیلی راحت می‌تواند به دانش آموزان نیازمند دسترسی داشته باشد و آن ها را شناسایی کرده و با کمک کمیته امداد امام خمینی به آنها کمک کند.

عباسعلی زارعان قائم مقام کمیته امداد اصفهان در مراسم زنگ نمادین عاطفه ها گفت: هر ساله کمیته امداد در آستانه بازگشایی مدارس بحث شور عاطفه ها را در دستور کار خود دارد، این مناسبت به منظور تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت است.

وی افزود: ما در استان اصفهان بیش از ۳۸ هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت داریم و امیدواریم به کمک خیرین استانی بتوانیم نیازهای آموزشی آن ها را برطرف کنیم.

زارعان تاکید کرد: امروز در پایگاه های مدارس در سطح استان شور عاطفه ها راه اندازی شده که دو هدف دارد. اولین هدف تامین نیازهای آموزشی و دومین موضوع که خیلی برای ما مهم است ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین دانش آموزان است و توصیه من به دانش آموزان این است که با تمرین مهارت های اجتماعی،که یکی از مهمترین مهارت های اجتماعی نوع دوستی، کمک به همدیگر و انفاق است، آن را تمرین کنند.

در ادامه محسن سیستانی گفت: قطعاً در گوشه و کنار، دانش آموزانی هستند که شرایط مالی بسیار حساسی دارند یا شرایط مالی بسیار سختی را می گذرانند و از نظر مالی در تنگنا هستند، چه از نظر لوازم التحریر و پوشاک، چه از نظر خوراکی. مراقب باشند که نسبت به این دانش‌آموزان کوتاهی نشود و دانش آموزان دریغ نکنند.
وی درادامه این شعر از مولانا را خواند و گفت: تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید /تو یکی نهی هزاری تو چراغ خود برافروز /که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر
سیستانی ادامه داد: دانش آموزان نگویند که هزار تومان ما از این یک دفترچه، از این یک مداد ،چه مشکلی حل می کند. این پولها یکی یکی اضافه و انباشته می شوند و خیلی از مشکلات را می توانند حل کنند.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی به دانش آموزان مهارت های اجتماعی را یاد می دهد و اینکه چه مسئولیتی در جامعه دارند و دانش آموزان باید از همین فرصت ها استفاده کنند، مهم نیست مبلغ و میزان کمک چقدر است. هر ساله گزارش هایش داده می شود، اما اصلا مهم نیست، مهم آشنا شدن و نهادینه شدن این فرهنگ در دانش آموزان است.

خبرنگار:حسن تقیان، نوید عسگریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار