خبرنگار پانا که رتبه برتر آزمون سراسری را بدست آورد در گفت‌و گو با پانا:

ناامید نشدم، موفق شدم

بافق (پانا) - سعید رنجبر، خبرنگار پانا شهرستان بافق با کسب رتبه 676 آزمون سراسری در رشته ریاضی فیزیک، پذیرفته شده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ناامید نشدم، موفق شدم

با اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری 1400، خبرنگار پانا در شهرستان بافق حائز رتبه 676، پذیرفته رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان شد.

آقای رنجبر، لطفاً از خودتان و دوره دانش آموزی خود بگویید.

سعید رنجبر بافقی هستم، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر؛ از بدو ورود به مدرسه، در کنار فعالیت های آموزشی، فعالیت های فرهنگی و هنری و قرآنی داشتم. تحصیلات متوسطه را در دبیرستان های نمونه گذرانده و بحمدالله جزء دانش آموزان برتر بوده ام. البته در سازمان دانش آموزی، کانون هلال احمر و بسیج دانش آموزی نیز فعالیت داشته ام.

ایفاگر چه فعالیت های شاخص دانش آموزی بوده اید؟

عضویت اصلی در شورای دانش آموزی مدرسه، نمایندگی در نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان یزد، رئیس انجمن خبرنگاری کانون شهیدباهنر و خبرنگاری پانا را به عنوان ایفای نقش تجربه گر بوده ام و بدون اغراق می‌گویم، حضورم در خبرگزاری پانا و احیای دفتر این خبرگزاری در بافق یکی از لذت بخش ترین دوران فعالیتم در دوره دانش آموزی بود.

چه عامل و یا عواملی منجر شد تا رتبه برتر آزمون سراسری را کسب کنید؟

اولین عامل قطعاً عنایت خداوند و امید بی انتها به او بود که مانع از هر ناامیدی می شد. مساعدت های بی دریغ والدین، مشاوره های اثرگزار مادر و حمایت های بی پایان پدر و در نهایت تلاش و برنامه ریزی خودم، منجر به نتیجه مطلوب شد.

به عنوان یک فعال اجتماعی دانش آموزی و البته نخبه دانشجویی، توصیه می کنید در کدام فعالیت های آموزشی، پرورشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند؟

اولین توصیه ام به دانش آموزان عزیز این است که تمرکز صرف بر مسائل درسی نداشته باشند چرا که همه زندگی مسائل درسی نیست و همه دروس یک زندگی کامل را پوشش نمی دهد. توصیه می کنم به سمت فعالیت اجتماعی با سایر دانش آموزان حرکت کنند. بی شک سازمان دانش آموزی یکی از بهترین تشکل هایی است که در تربیت اجتماعی گام برداشته و پتانسیل های بسیار خوبی برای اجتماعی شدن دارد.

درباره فعالیت آموزشی، پرورشی و فرهنگی دانش آموزان، به والدین آنها چه پیشنهاداتی دارید؟

نقش حمایتی والدین، یکی از ارزشمندترین نقش هایی است که شجاعت را در دانش آموزان تقویت می کند. ممکن است فرزندانشان در برخی فعالیت ها تلاش کنند اما نتیجه مطلوبی نگیرند، قدردانی از تلاش آنها سبب خواهد شد تا فرزندانشان بیشتر و بهتر در ساختن آینده گام بردارند. قطعاً سرمایه گذاری در امر آموزش، تربیت و فرهنگ فرزندانشان، بهترین سرمایه گذاری است که در بلندمدت منتج به نتایج مطلوب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار