شمع غیرت، وجود علی لندی را سوزاند، نه آتش

تهران(پانا) - مهدی جان نثاری، سفیر‌صلح انجمن بین المللی صلح جهانی، علی لندی را به عنوان الگوی نسل جوان دانست و تاکید کرد در زندگی یادگیری، صرفا یادگیری دروس مدرسه و دبیرستان نیست، بدون یادگیری ارزش ها و سبک زندگی و انسانیت هیچ چیز معنایی نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۸۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شمع غیرت، وجود علی لندی را سوزاند، نه آتش

مهدی جان نثاری؛ سفیر‌ صلح انجمن بین المللی صلح جهانی در پی در گذشت قهرمان دهه هشتادی، علی لندی در حاشیه اختتامیه لیگ پایا با پانا گفت‌و‌گو کرد.

مهدی جان نثاری؛ در ابتدا لندی را قهرمان خواند و بیان کرد: «علی لندی، قهرمانی که این روز ها نامش در همه دنیا پخش شده، از جهات مختلفی درس های بسیاری برای ما داشته است. در جامعه ای که موفقیت در آینده است، خلاف موج شنا کردن بسی دل و جرات می‌خواهد. نوجوان های همسن علی، در آغاز دوران جوانی و نیرومندی شان، تمام تلاش خود را برای کنکور و رشته دانشگاهی یا ایجاد کسب و کار دلخواه و مورد علاقه خود انجام می دهند. کنکور برای دانشگاه خوب و رشته خوب، رشته خوب برای شغل خوب و شغل خوب برای رسیدن به اهداف و ارزش های زندگی. می بینیم علی، این پروانه غیور وقتی ارزش خود را در خطر می بیند از ارزشمند ترین دارایی خود به راحتی برای ارزشی به نام غیرت و نوع دوستی می گذرد و در عین خونسردی از این کار لحظه ای پشیمان نمی شود.»

سفیر‌ صلح انجمن بین المللی صلح جهانی در ادامه در توصیف ایثار لندی بیان کرد: «چه زیبا رویش هایی از نسل سلیمانی با دستانی کوچک، کارهایی به وسعت جهان انجام دادند. بزرگ شدگان مکتب امام حسین (ع)، حسینی تر از همیشه دانشگاه زندگی را احیا کردند. مرگ باعزت بهتر است از زندگی با ذلت.»
جان نثاری در ادامه لندی را به عنوان الگوی نسل جوان دانست و اذعان کرد: «علی لندی نشان داد، در زندگی یادگیری، صرفا یادگیری دروس مدرسه و دبیرستان نیست، بدون یادگیری ارزش ها و سبک زندگی و انسانیت هیچ چیز معنایی نخواهد داشت.»
مهدی جان نثاری درس دیگر این واقعه را درس تصمیم گیری در شرایط حساس خواند و گفت: «درس دیگر، اعتماد به نفس و تصمیم گیری در شرایط سخت است، شاید اگر علی با خود می گفت که صبر می کنم تا آتش نشان ها به موقعیت برسند، الان بسیار پشیمان تر از همیشه به زندگی ادامه می داد. شاید اگر لحظه ای در هنگام نجات از تصمیم خود پشیمان می شد و یا اعتماد به نفس خود را از دست می داد،در هدف خود موفق نمیشد. علی لندی نشان داد پای تصمیم درست ایستادن به هزینه هایش می ارزد، حتی اگر تحمل درد آتش باشد. علی درسهای کربلایی بسیاری دارد، استقامت و صبر و معرفت تا غیرت و مروت و شهادت طلبی.»
مهدی جان نثاری؛ سفیر‌ صلح انجمن بین المللی صلح جهانی در پایان اظهار کرد: «این شهید برای ما مشهود شد تا ببینیم این نسل، بهتر از هر زمان در سختی ها و شرایط بحرانی ذات پاک ایرانی خود را بروز می دهند. خداحافظ ای پروانه بی پروا، خداحافظ ای مشعل سوخته، خداحافظ ای کوه غیرت، خداحافظت علی جان.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار