حسینی: هفته ناشنوایان یادآور آموزه‌ها و تلاش‌های جبار باغچه‌بان است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با صدور پیامی فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: هفته ناشنوایان یادآور آموزه‌ها و تلاش‌های جبار باغچه‌بان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در پیامی هفته جهانی ناشنوایان را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

به نام خدا

آنان که با دستانی گویا سخن می گویند و با ذره ای از باقیمانده شنوایی خود، به آوای هستی گوش جان می سپارند، هر دو آیتی از سپاسگزاری پروردگارند. آنان صدای خدا را در گوش هایشان می شنوند و برای جامعه حرف هایی برای گفتن دارند. کسانی که با گره زدن تلاش خود به همت خانواده ها و مربیان، اندیشه افراد با آسیب شنوایی را بر همراهی های زبان و گفتار خود بر می نشانند و با افتخار، شیوایی کلامشان را در منظر مردمان به جلوه می گذارند. این عزیزان اگر چه از نعمت شنوایی محرومند ولی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های ادراکی و فرهنگی منحصر به فرد آنان باعث شده است از آزمونی که خداوند در برابر آنها قرار داده است سربلند بیرون بیایند.

هفته ناشنوایان یاد آور آموزه ها و تلاش های جبار باغچه بان و دیگر مردان و زنانی است که دنیای سکوت ناشنوایان را به دنیایی پر از هیجان، احساس و صدا تبدیل کردند.

آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از طرق توسعه و تقویت آموزش تلفیقی در مدارس که زمینه رشد و تعالی و درک متقابل دانش آموزان شنوا و کم شنوا را به دنبال دارد، توسعه فراگیر شیوه‏ های ارتباطی ناشنوایان، ایجاد فرصت ‏های برابر برای این افراد در زمینه‏ های شغلی و آموزشی به خصوص مراکز آموزش عالی، ایجاد امکان استفاده بهینه این عزیزان از رسانه ملی، منابع آموزشی و فضاهای مجازی از مطالبات به حق عموم ناشنوایان به شمار می‏ رود. براین اساس یکی از سیاست ها و برنامه های تحولی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدرسه انطباقی است که در آن به منظور ایجاد جامعه فراگیر و جامعه دوست دار انسان و گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی، فعالیت هایی همچون نهضت آموزش زبان اشاره اجرا شد. این فعالیت به روز آوری اطلاعات و دانش معلمان و سایر اقشار جامعه به خصوص کارکنان مشاغل اجتماعی در حوزه آموزش زبان اشاره را هدف قرار داد تا همه مردم بتوانند ارتباطی سازنده و موثر با ناشنوایان عزیز داشته باشند.

هفته جهانی ناشنوایان و کم شنوایان یاد آور آن است تا با همسویی گام ها و همصدایی نواهای وحدت بخش، مسیر برابر سازی فرصت‌ها و توانمند سازی افراد با اختلالات شنوایی تداوم یابد.

اینجانب هفته جهانی ناشنوایان را به تمامی ناشنوایان و کم شنوایان عزیز، خانواده محترم آنان و همه همکاران عزیز و پرتلاش مدارس و کلاس های ناشنوایان تبریک و تهنیت می گویم و امیدوارم در راستای تحقق شعار امسال "تجلیل از جوامع بالنده ناشنوایان" شاهد حضورموثر و موفقیت های این عزیزان بیش از پیش در جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار