معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران:

جایگزین شدن آموزش حضوری به جای مجازی، چشم‌انداز آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - محسن بهارلو؛ معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش عنوان کرد جایگزین شدن آموزش حضوری به جای آموزش مجازی، در چشم‌انداز آموزش و پرورش است، چرا که تعامل در فعالیت‌های تربیتی، ورزشی، جمعی و فرهنگی در مدارس، بسیار حائز اهمیت است و تمامی این فعالیت‌ها حضور مؤثر دانش‌آموز را می طلبد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جایگزین شدن آموزش حضوری به جای مجازی، چشم‌انداز آموزش و پرورش است

محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره بازگشایی مدارس گفت: «مدارس تقریبا از سال ۹۸ با توجه به شرایط کرونا مجازی شدند اما امسال به سبب شرایط ایجاد شده و واکسیناسیون دانش آموزان، پیگیر حضوری شدن مدارس هستیم.»

وی ادامه داد: «مهم ترین اصل بعد از واکسینه شدن این است که لوازم بهداشتی همچون ماسک، ضد عفونی کننده و... در مدارس برای دانش آموزان تهیه شود و در مرحله بعد، تعداد دانش آموزان در کلاس ها و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا به تدریج طبق آنچه آموزش و پرورش در نظر گرفته است، وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس میسر شود.»

وی افزود: «جایگزین شدن آموزش حضوری به جای آموزش مجازی چشم انداز آموزش و پرورش است که این روند تدریجی و به سمت حضوری شدن مدارس است.»

بهارلو گفت: «تعامل در فعالیت های تربیتی، ورزشی، جمعی و فرهنگی در مدارس، بسیار حائز اهمیت است و تمامی این فعالیت ها حضور مؤثر دانش آموز را می طلبد. بنابراین موضوعی که برای ما مطلوب است صرفاً دروس آموزشی نیست و حضور دانش آموز برای رشد تمامی بعد های شخصیتی او در مدرسه لازم است.»

وی درباره روی کار آمدن نیروی جوان در مدارس گفت: «فرآیند بازنشستگی در آموزش و پرورش شیب تندی دارد و هم اکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر فرهنگی استمرار داده شده داریم و این امر نشان دهنده نیازمندی ما به نیروی جدید، جوان و فعال است.»

وی در پایان گفت: «نیروهای جدید ما حدود ۴ هزار نفر هستند که از سه طریق وارد آموزش و پرورش شدند. این سه طریق شامل: ماده ۲۸، آزمون های دانشگاهی و بخشی از خرید خدمات است. هم اکنون هم در روند مثبتی قرار گرفته ایم و این وضعیت را، به سمت جوان سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هدایت خواهیم کرد.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار