مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

هیچ پرده نمایشی، جای معلم را نمی‌گیرد

آغاز سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه استان سمنان به صورت حضوری

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه نقطه آغاز تعلیم و تربیت، خانه و خانواده و نقطه تکامل این فرآیند مدرسه است و هیچ مکانی همچون مدرسه در اجتماعی شدن تغییر رفتار و یادگیری دانش آموزان موثر نیست، گفت: هیچ پرده نمایشی چون معلم نمی‌تواند ایفای نقش کند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ پرده نمایشی، جای معلم را نمی‌گیرد

محمد دستورانی در مراسم آغازین روز سال تحصیلی جدید در استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان به میزبانی دبیرستان دخترانه شاهد سمنان، با اشاره به اینکه تداوم این فرآیند اجتماعی در جامعه و بستر نهادهای اجتماعی است و به‌گونه‌ای همه آحاد جامعه باید در امر تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز با همکاری همه متصدیان امر، یک سوم مدارس ما به صورت حضوری در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفته و در ۳۵۰ مدرسه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری است، تعلیم به صورت حضوری در مدار قرار گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که در نیمه دوم مهرماه، مدارس با جمعیت ۱۵۰ نفر و به صورت گروه‌بندی و با رعایت پروتکل‌ها به مدار تعلیم حضوری اضافه می‌شوند، افزود: در پایان آبان‌ماه و با توجه به سرعت واکسیناسیون، در مدارس پرجمعیت به صورت حضوری و گروه بندی، فرآیند آمورش و تعلیم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه برای مقاطع اول و دوم ابتدایی که درگاه ورود به دنیای تعلیم و تربیت است، برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده است و این دانش‌آموزان هر هفته یک روز برای آشنایی با معلم، هم‌کلاسی‌ها و فضای آموزشی باید در مدرسه حضور یابند، ادامه داد: دانش آموزان و معلمان، تاکنون ۱۹ ماه تعلیم و تربیت به صورت برخط و مجازی را پشت سر گذاشته اند.

دستورانی به تمجید از خدمات مدافعان سلامت و معلمان در دوران کرونایی پرداخت و اضافه کرد: به همه جاهدان آموزش و مجاهدان پرورش که در یک سال و نیم گذشته با روحیه جهادی و اخلاص تلاش کردند تا چراغ تعلیم و تربیت در استان خاموش نشود و همچنین به سخت کوشان و سفیدپوشان کادر درمان نیز که یاری گر ما در این مسیر بودند، ادای احترام دارم.

وی در ادامه باعنوان این مطلب که مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد که به روزآوری، محتوا در آن بارگذاری و همچنین قابلیت‌های جدید نیز به آن اضافه شده است و بسته‌های آموزشی، در کنار روش حضوری آموزش در حال فعالیت خواهد بود، تاکید داشت: اینترنت شبکه شاد برای همگان رایگان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: شبکه شاد با قابلیت های جدید همراه با اینترنت رایگان برای تمامی دانش آموزان، مدرسه تلویزیونی و بسته های خودآموز آموزشی از دیگر امکانات در دسترس برای تحصیل دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار