امام جمعه تبریز:

افتخارات امروز کشور مرهون دوران دفاع مقدس است

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، دوران دفاع مقدس را عامل کسب افتخارات امروز ککشو در جهان دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افتخارات امروز کشور مرهون دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور استان افزود: ما آغاز کننده جنگ نبودیم بلکه دشمن متجاوز را از خاک میهن اسلامی بیرون کردیم و آن‌ها با هدف براندازی نظام و تجزیه خاک میهن اسلامی به ایران حمله کردند اما موفق نشدند.
وی اضافه کرد: دشمنان از روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع به توطئه کردند و ۱۹ ماه تخریب، انفجار و ترور به راه انداختند بعد به خیال خودشان چنین تصور کردند که با گزینه نظامی می‌توانند نظام اسلامی را از بین ببرند و خوزستان را تجزیه کنند اما به حول و قوه الهی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: به برکت فداکاری های نیرو‌های مسلح، جهاد سازندگی، بسیج مردمی و عشایر غیرتمند توانستیم دشمن را مایوس کنیم و به این دلیل است که باید برای همیشه این هفته را گرامی بداریم و به یاد شهدای دفاع مقدس، جانبازان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا که تجسم صبر و استقامت هستند باشیم و راه شهیدان را ادامه دهیم.
سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا هم در این مراسم گفت: شهدا با مجاهدت در راه خدا و اطاعت از امام خود به آنچه دیگران گفتند عمل و این هفته مقدس را خلق کردند.
وی افزود: حقیقت این است که دفاع مقدس ما مثل حادثه عظیم عاشورا است چون این نهضت آنقدر بزرگ است که هر قدر به آن تمسک بجوییم باز هم کم است.

سردار خرم افزود: منطق شهید و مشی شهادت، تواضع است و این‌ها جزو خصوصیات انسان‌های مومن خدایی و جوانانی است که از سن خود بزرگتر فکر می‌کردند و عاشق پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) و تمام ارزش‌های دین و سنت الهی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار