مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

مدرسه حلقه پیوند اتصال نوجوانان باهم است

تهران( پانا)- برای بازگشایی مدارس باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات از جمله واکسیناسیون جامعه به انجام برسد تا آموزش به سمت نیمه‌حضوری و سپس آموزش حضوری قدم بردارد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه حلقه پیوند اتصال نوجوانان باهم است

جشن بازگشایی مدارس منطقه ۱۵ با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، آیت الله احمد پروایی؛ عضو خبرگان رهبری، محمد رزاقی؛ مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، حمیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه ۱۵، سرهنگ جلیلی، سرکلانتر شرق تهران؛ سرهنگ پوستی؛ رئیس پلیس راهور منطقه ۱۵؛ سرهنگ مغروری، فرمانده بسیج مالک اشتر و جمعی از مسئولین منطقه و همکاران فرهنگی در مدرسه علامه قزوینی برگزار شد.
سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن خیر مقدم خدمت مدعوین و گرامیداشت هشت سال دلاوری، فداکاری، جانفشانی و رشادت ها در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی گفت: فرهنگ مجاهدت و ایثار و انتقال این ارزشها به نسل کنونی یکی از مهمترین وظایف ذاتی ما در آموزش و پرورش است. هفته دفاع مقدس مزین به نام و یاد شهیدان عالی مقام است و فداکاری مخلصانه آنان و دیگر ایثارگران، پیروزی را به ملت ایران هدیه کرد و خون مطهر آنان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد.
شهریاری افزود: این درس بزرگ آن اسوه های ایثار است؛ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهند برد.
در ادامه شهریاری بیان کرد: در دوسال گذشته که ویروس کرونا همه فعالیت های اجتماعی را مختل کرده بود، مدارس نیز بسته بودند و تا امروز هم تعطیلی مدارس ادامه داشته است، ولی با تلاش همکاران و با وجود تمام مشکلات آموزش ها به صورت مجازی در این مدت ادامه یافت اما آموزش مجازی نمی تواند در دراز مدت راه حل مناسبی باشد و ممکن است سبب آسیب های جسمی و روحی متعددی برای دانش آموزان شود و متاسفانه جنبه پرورشی مدارس و جامعه پذیری دانش آموزان و همزیستی و همدلی با یکدیگر در آموزش های آنلاین از دست می رود.
شهریاری افزود: مدرسه حلقه پیوند اتصال نوجوانان با هم است و ظرفیت‌های اجتماعی نوجوانان را توسعه می دهد؛ مدرسه سلامت روانی دانش آموزان را تامین می کند و بلوغ اجتماعی آنها را کامل تر می کند و تحرک جسمی آنها را توسعه می دهد، بنابراین هرچه زودتر باید به فکر بازگشایی مدارس بود و این امر میسر نمی شود مگر با تکمیل فرایند واکسیناسیون و آماده سازی فضای مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی و تامین تجهیزات و امکانات و البته آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، بازگشایی آرام، تدریجی، مطمئن، ایمن و باکیفیت را با 11 برنامه در دستور کار دارد.
در ادامه آیت الله احمد پروایی، عضو خبرگان رهبری گفت: فصل پاییز علاوه بر اینکه فصل خزان و برگ ریزان و تغییرات جدید است، به نوعی برای شما دانش آموزان عزیز بهار علم و دانش و آگاهی و فصل رویش دوباره است، همانطوری که علم مقدمه خود شناسی است، خود شناسی نیز مقدمه خداشناسی است و علم ما را از سمت تاریکی و ظلمت به سمت نور هدایت می کند. انسان اگر در ابتدای راه الگو نداشته باشد مسیر را گم می‌کند، پس انسان نیاز به راهنما دارد و راهنمای ما قرآن و اهل بیت هستند.
وی افزود: در دین ما تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه و والایی برخوردار است. به طوری که در این باره حضرت علی علیه السلام می فرمایند: "أشد الغصص فوت الفرص" یعنی بیشترین غصه ها را انسان برای از دست دادن فرصت ها می خورد و بخشی از این فرصت سوزی ها مثل؛ فرصت جوانی، شادابی؛ فرصت تعلیم و تربیت، فرصت یادگیری، فرصت علم اندوزی و ... است که خداوند به برکت خون شهدا در این سرزمین به ما ارزانی کرده است.
پروایی در ادامه گفت: شما دانش آموزان عزیز، مادران فردای این سرزمین هستید و اهمیت مادر در خانواده و جامعه به اندازه ای است که امام رحمت الله علیه فرمود: از دامن زن، مرد به معراج می رسد. اگر جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند بخشی از این پیشرفت را مدیون زنان و مادران جامعه هستیم، البته همه ما در برابر جامعه مسئول هستیم و باید به پیشرفت و آبادانی میهن عزیزمان کمک کنیم.
در پایان زهرا سروی، مدیر دبیرستان علامه قزوینی با بیان گزارشی از عملکرد مدرسه گفت: اجرای یکی از برنامه های مهم مدرسه در زیست بوم جدید با موضوع مدیریت صحیح فضای مجازی بود که با همکاری اولیا، دبیران و عوامل مدرسه و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در مدرسه از جمله پژوهش سرای ابن سینا، انجمن مدرسه، شورای دانش آموزی، شهرداری سرای محله با نام طرح شهید بهنام به سرانجام رسید.
سروی اظهار کرد: در این طرح دبیرستان علامه قزوینی توانست با کسب امتیاز ۱۵۶۳ اولین مدرسه برگزیده در قطب کشوری علوم و فناوری نانو باشد و همچنین در این مسابقات ۲۰ رتبه کشوری، ۱۰ رتبه استانی و ۳۸ رتبه منطقه ای را از آن خود کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار