تجلیل از خبرنگاران برتر استان گلستان

گلستان(پانا)- نشست تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر استان گلستان با حضور معاون متوسطه اول آموزش و پرورش استان گلستان، معاون پرورشی فرهنگی اداره کل و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان گلستان جهت تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات واقع در کانون طه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از خبرنگاران برتر استان گلستان

در ابتدای این نشست، سید خلیل حسینی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: سازمان ها و نهادها با فرصت دادن به دانش آموزان در جهت شکوفا کردن استعدادهای خود بهترین هدیه را به آنها می‌دهند. در گذشته چنین فضای پرورشی، فرهنگی و تربیتی برای ما وجود نداشت، اما امروزه ظرفیت های جدید و ایده های بسیار ارزشمندی پیش روی دانش آموزان است تا بتوانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان دانش آموزی در راستای گام دوم انقلاب مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و این فعالیت ها همچنان هر روز بهتر از دیروز ادامه دارد. در خصوص خبرگزاری پانا که یکی از بخش های وابسته به سازمان دانش آموزی است، اولین چیزی که بسیار دارای اهمیت است، ساماندهی ظرفیت سازی و شبکه سازی فعالیت ها است. در هر گروه اجتماعی اگر اولین نکته رعایت نشود، قطعاً گام های بعدی با مشکل روبرو خواهند شد.این ساماندهی باید توانمندی و استعداد دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد، امری که ما هم‌اکنون در خبرنگاران نوجوانمان در عرصه ارتباطات شاهد هستیم.

حسینی ادامه داد: در راستای تربیت خبرنگاران نوجوان، آموزش صحیح بسیار حائز اهمیت است. این آموزش ها باعث علاقه مند شدن دانش آموزان به فضای پرورشی فرهنگی و افزایش آگاهی سواد رسانه ای آنها شده و نگهداری اعضا یعنی بعد از جذب و علاقه مندی دانش آموزان باید این خبرنگاران در ساختار، نگهداری و به کار گرفته شوند تا ما بتوانیم از ظرفیت ها و تصمیمات خلاقانه آنها بهره لازم را ببریم.

در ادامه این نشست، مریم سلطانی، رئیس سازمان دانش آموزی استان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تبریک به خبرنگاران گفت: خبرگزاری پانا به عنوان تنها رسانه رسمی امین وزارت آموزش و پرورش و تنها رسانه دانش آموزی کشور و جهان است که بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت رسانه ای دارد و با بهره گیری از ۳۲ نمایندگی در استان ها، بیش از پنج هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

وی تاکید کرد: ماموریت اصلی خبرگزاری پانا تولید و نشر اخبار اموزش و پرورش و درکنار آن نشر سایر اخبار کشور به صورت حرفه ای است. با توجه به نگاه تربیتی این خبرگزاری این مجموعه تلاش می‌کند با توانمندسازی دانش آموزان در مهارت های اجتماعی، سواد رسانه ای، مشارکت پذیری، سخنوری و نویسندگی به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان دانش آموزی گلستان در ادامه بیان کرد: با توجه به سیاست های کلی سازمان ما اهداف و برنامه های استانی بسیاری داریم که شامل ساماندهی و جذب نیرو در جهت بهبود فعالیت های خبرگزاری پانا، تربیت دبیران کارآزموده و ارتقای سطح سواد رسانه ای در دانش آموزان و همکاران علاقه مند، شناسایی استعدادهای برتر در جهت پیشبرد اهداف خبرگزاری پانا است. عنوان هر مدرسه یک خبرنگار، یک موفقیت بزرگ برای خبرگزاری پانا بود که در دو سال اخیر اتفاق افتاد و ما توانستیم در کنار تربیت دانش آموزان خبرنگار، اخبار اتفاق های خوبی که در مدارس رخ می‌دهند را رسانه ای کنیم تا سایر افراد جامعه هم بتوانند از آن استفاده کنند.

سلطانی در پایان بیان کرد: ما امسال سه دوره آموزش خبرنگاری در سطح استان داشته ایم که دو دوره آن حضوری و یک دوره غیرحضوری برگزار شد که توانستیم بیش از ۲۵۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم. برگزاری این دوره ها به دانش آموزان فرصت بروز و ظهور استعدادهای درخشان و کمیاب را می دهد که این اتفاق بزرگ هم برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و هم برای خانواده ی بزرگ سازمان دانش آموزی، چرا که ما می‌توانیم در کنار آموزش در مدارس، سهم بزرگی در آموزش در عرصه پرورشی، فرهنگی هم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار