70 تولید تصویری فرهنگسرای امید در هفته دفاع مقدس به نمایش در می‌آید

تهران (پانا) - فرهنگسرای امید با تولیدات مجازی متنوع و برگزاری مراسم «چهل‌چراغ» در جوار مزار شهدای گمنام به استقبال هفته دفاع مقدس رفته است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
70 تولید تصویری فرهنگسرای امید در هفته دفاع مقدس به نمایش در می‌آید

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13، فرهنگسرای امید در آستانه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی برگزار می‌کند.
این برنامه‌ها با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به نسل جوان از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.
در زیر گزارشی از این برنامه‌ها را می‌خوانید:
ویژه برنامه «چهل‌چراغ» مراسمی برای بزرگداشت خانواده شهدا منطقه 13 در هفته دفاع مقدس است که همراه با آیتم‌های مختلف به همت فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.
این برنامه با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شده و در آن مراسماتی نظیر غبارروبی مزار شهدای گمنام، روایتگری جبهه و جنگ، اجرای گروه سرود نوجوانان و ... برگزار می‌شود.
«چهل چراغ» همراه با تجلیل از خانواده شهدا در جوار مزار شهدای گمنام منطقه 13 برگزار می‌شود.
نگارخانه آبی فرهنگسرای امید در هفته دفاع مقدس میزبان ورکشاپ هنری استاد کوچکیان است. در این برنامه که با عنوان «هنر مقاومت» برگزار می‌شود، علاوه بر ورکشاپ هنریف، آثار هنری تعدادی از هنرجویان این چهره برجسته عرصه هنر تجسمی با موضوع شهادت، ایثار و رزمندگان به نمایش درمی‌آید.
«چهل سال سربلند»، مروری بر هشت سال حماسه دفاع مقدس برگرفته از اطلس جنگ ایران و عراق دارد که توسط کتابخانه فرهنگسرای امید، کتابخانه امام خمینی در قالب عکس نوشته تهیه شده است. این عکس‌نوشته 6 بخش دارد و گزارشی از عملیات‌های مختلف در آن ارائه شده است.
بخش دیگر برنامه‌های فرهنگسرای امید اختصاص به تولیدات تصویری با موضوع دفاع مقدس دارد که برای انتشار در فضای مجازی آماده شده است. در این بخش بیش از 70 تولید مجازی آماده شده است که در هفته دفاع مقدس به مرور از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای امید منتشر می‌شود.
از جمله این تولیدات مجازی می‌توان به ویژه برنامه «بچه‌های خوب جبهه» اشاره کرد. این برنامه خوانش کتاب‌ جذاب و خواندنی «رفاقت به سبک تانک» نوشته داود امیریان است. در این برنامه، بخش‌هایی خواندنی از این کتاب توسط نوجوانان خوانش شده و تصاویر آن در قالب 5 اجرا در فضای مجازی منتشر می‌شود.
کتاب «رفاقت به سبک تانک» اثر داود امیریان، دربردارنده حکایات کوتاه از وقایع جنگ ایران و عراق است که با محتوای شوخی و طنز و با نثری شیرین و روان برای گروه سنی نوجوانان فراهم آمده است. داود امیریان این حکایات را با استفاده از دیده‌ها و تجربیات خود درجبهه، به تحریر درآورده و در آن فضای جبهه، وقایع جنگ، ارتباط رزمندگان با یکدیگر و ... را به گونه‌ای خاص به تصویرکشیده است.
علاوه بر این، تولیدات شنیداری «حدود ساعت باران» مناجات‌های شهید مصطفی چمران به صورت پادکست است که حاوی نکات اخلاقی و معرفتی ارزشمندی بیان شده از زبان آن شهید والامقام است.
فرهنگسرای امید به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ویدئوکلیپ‌هایی را با موضوع مرتبط با جبهه و رزمندگان آماده کرده است. از جمله این تولیدات تصویری می‌توان به «ابراهیم کمیل»، «در کوی نیکنامان»، «فرمانده»، «وضوی فرات» و ... اشاره کرد. علاوه بر این، مجموعه تولیدات تصویری برای بزرگداشت شهیدان فلاحی، فکوری و نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا و ... آماده شده است که در فضای مجازی منتشر می‌شود.
دیگر برنامه فرهنگسرای امید به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه «مگه میشه زندگی کرد» است. در این برنامه که به صورت ویدئویی و در فضای مجازی منتشر می‌شود، بخشی از خاطرات جبهه توسط راویان جنگ بیان می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار