پیام تبریک رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1401-1400 و هفته دفاع مقدس، پیامی صادر و سال جدید تحصیلی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی

اسحاق اکبری، در این پیام ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، تقارن مبارک مطلع مهر با آغاز هفته دفاع مقدس و اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیباترین جلوه عشق و ایثار برای رسیدن به مقام قرب الهی و فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ عاشورایی دانست که پیام‌های زیادی را برای دانش آموزان، معلمان و به خصوص قشر فرهنگی دارد تا بدانند این آسایش و آرامشی که برای فراگیری علم در کشور حاکم است، مرهون جان فشانی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است.

متن پیام وی، بدین شرح است:

سپاس معبودی که قلم را آفرید و جهان را از تیرگی و جهل نجات داد و گوهر تفکر را در انسان به ودیعه نهاد تا بشریت در پرتو خورشید تعلیم و تربیت الهی، به بالندگی و شکوفایی دست یابد. اولین روز درس، نخستین روز مهرورزی و شروع فصلی نو در آموختن علم و دانش است.

امسال بازگشایی مدارس مقارن با سالگرد دفاع مقدس و اربعین حسینی، تداعی گر این پیام است که شهداء از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند. این تقارن، همچنین معنویت خاصی را در مدارس حکم فرما می‌کند که این از برکات انقلاب اسلامی است. آغاز سال تحصیلی، بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی است که تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روح جدیدی را به جامعه منتقل می‌کند.

ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و ماه شروع مجدد جنبش عظیم مجاهدت گسترده در مسیر کسب علم و معرفت و فرصتی ارزشمند برای تقویت پشتوانه های علمی و معنوی جامعه است. بار دیگر فصلی از راه رسید و صحیفه نورانی دانش با انگشت تکاپو و تلاش دانش آموزان و صاحبان کسب علم و کمال ورق خورد و ملائک بال خود را برای حضور آنان گسترانیده و توفیق خدمت را به تنی از بندگان خود عنایت فرموده است.

امید که به فضل الهی، سال تحصیلی جدید، همواره سرآغازی دوباره برای پویایی و رشد فعالیت های تربیتی و آموزشی توام با شکوفایی فرهنگی و معنوی و پیشرفت چشمگیر سازمان دانش آموزی استان سمنان در عرصه های گوناگون باشد.

اینجانب، مجددا فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است و همچنین آغاز سال تحصیلی که سرآغاز رویش و طراوت در بوستان عشق و محبت است را به تمامی همکاران ارجمند و پرتلاش و دانش‌آ‌موزان جویای دانش و معرفت و خلاق و آینده ساز کشور بویژه مربیان و اعضاء پیشتاز سازمان دانش آموزی استان سمنان که با همت و تلاش خود در راستای تربیت نیروی انسانی عالم، خلاق فکور، مومن و پایبند به ارزش های دینی و اخلاقی گام های موثری برداشته و بر می دارند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت روزافزون آینده سازان جامعه اسلامی را از خداوند منان خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار