برگزاری یادواره 246 شهید شهرستان ایجرود

یادواره۲۴۶شهید شهرستان ایجرود با حضور میهمانانی از استان از جمله؛ حاج ولی الله کلامی شاعر و مداح اهل بیت بین المللی استان زنجان و سردار ارجمند و... در صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۹ در مصلی چهارده معصوم این شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره 246 شهید شهرستان ایجرود


حاج آقا مقدمی؛ امام جمعه ی شهرستان ایجرود، ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، به ویژه شاعر توانا و مخلص و صاحب مجلس و خانواده ی شهدا جناب کلامی، سردار ارجمند فر و خانواده ی شهدا ی منطقه ی ایجرود و همچنین حضور جناب آقای صفوی مدیر کل محترم کمیته ی امداد شهرستان ایجرود و فرماندهان سپاه و سایر حاضرین در جلسه به موضوع پر اهمیت خون شهدا که رمز بقا و نظام انقلاب اسلامی است پرداخت.
حاج آقا مقدمی با بیان اینکه ایام،ایام حزن و اندوه است منصب به سرور شهیدان حضرت علی عبدالله الحسین(ع) و یادواره ۲۴۶شهید که پیروان حقیقی حضرت در میدان عمل،عملا نشان دادند که در راه علی عبدالله الحسین(ع)صاحبانه ،خالصانه و شجاعانه پیروی می کردند
وی ادامه داد: باتوجه به آیه و روایت پیامبر اکرم (ص):جهاد یکی از الفاظ و درهای بهشتی است که خدا به روی اولیای خاص خود(آنهایی که در میدان عمل خود را به اثبات رسانده اند)گشوده می کند.
مقدمی با تقدیر و تشکر از فرماندار بزرگوار که با زیر مجموعه ی خود در این برنامه سنگ تمام گذاشتند، به خصوص سردار بزرگوار کرمی که با هدایت ها،حمایت ها و با برنامه ریزی و اثبات و سعی و تلاش و کوشش خودشون که در این چند روزبه همراه سرهنگ جهانبخش شب و روز نشناختند تا این برنامه اجرا شود سخنان خود را خاتمه داد.
در ادامه فرماندار شهرستان ایجرود فتحی عنوان کرد: در راستای این کنگره ستاد مرتبطش در شهرستان ایجرود هم شکل گرفت و جلسات مختلفی برگزار شده جلسات و کمیته های زیر ستاد در سطح شهرستان برگزار شد دست آورد های خوبی داشته وی ادامه داد اقدامات خوبی انجام شد در روستاهای ما در رابطه با اسکان دهی مزار شهدا اتفاقات خوبی انجام میشه و شده و بحث المان سازی در شهر زرین آباد و حلب انجام میشه در بحث تابلو نویسی کتاب نویسی در بحث تنظیم و نشر کتابچه ی مربوط به شهدای شهرستان تنظیم و تدوین میشود. در راستای کنگره ۳۵۳۵شهید استان زنجان ما در شهرستان ایجرود برنامه های داشتیم که از جمله کارهایی که در سطح شهرستان داشتیم دیدار با خانواده ی شهدا و مصاحبه با خانواده های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و غبار روبی مزار شهدا از برنامه هایی بود که انجام دادیم ما آلبوم شهدا در سطح شهرستان برای شهدایی که اسناد و مدارک داشتن تهیه کردیم و در اختیار خانواده ها گذاشتیم.

دکتر خاتمی نماینده ی محترم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان به اهمیت گرامی داشت یاد و خاطرات شهدا اشاره کرد وی گفت آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند کار زینبی باید کنند وگرنه یزدی اند...!
حاج ولی الله کلامی با تعریف خاطراتشان از هشت سال دفاع مقدس به اهمیت و حفظ قول و قرار های انقلابی پرداختند که متاسفانه شاهد برخی مسئولین بی کفایت هستیم که با شعار خدمت اومدن ولی خلافش را عملی کردند...!
سردار ارجمند فر با عرض تسلیت اربعین حسینی و بیان خاطراتی پند آموز از دوران هشت سال دفاع مقدس به صداقت و درستکاری مسیولین و پیمان و وفای به عهد باعث تفکر بسیاری از جوانان حاضر در جمع شد .
در آخر کتاب از طلوع تا عروج ارغوانی رونمایی شد که مطالب این کتاب شامل شهیدان کل ناحیه ی شهرستان بوده و توسط بسیجی سمیه محمودی ستوده و همسرشان بسیجی محمد حاتمی از روستای اینچ و شیوه گردآوری گردیده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار