عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا:

چالش‌ کمبود پرستار در کشور؛ به ازای هر تخت بیمارستانی کمتر از یک پرستار وجود دارد

اجرای قانون تعرفه‌گذاری به بیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به چالش‌های کمبود کادر پرستاری در کشور بر ضرورت استخدام نیروهای شرکتی که بیش از ۱۰ سال مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌ کمبود پرستار در کشور؛ به ازای هر تخت بیمارستانی کمتر از یک پرستار وجود دارد

جلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با پانا درباره جلسه اخیر کمیسیون بهداشت برای بررسی مشکلات و مطالبات پرستاران اظهار کرد: «در این جلسه عمده‌ترین مطالبات پرستاران که شامل وضعیت استخدامی و پرداخت حقوق این قشر است بحث و بررسی شد.»

نیروهای شرکتی بیش از ۱۰ سال مشغول کار هستند اما هنوز تعیین تکلیف نشدند و ۳۵ درصد جمعیت پرستاران را تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد که تبدیل وضعیت شوند

این نماینده مجلس با اشاره به کمبود پرستاران در کشور با توجه به استانداردهای پرستاری گفت: «نسبت نیروی پرستاری به تخت بیمارستانی مناسب نیست و در کشور ۱.۳ است در حالی که ۲.۲ باید باشد. کمبود کادر پرستاری مشکلات زیادی را برای کادر درمان ایجاد می‌کند که باید به آن توجه شود زیرا اصلی‌ترین مطالبه پرستاران نیز همین موضوع است.»

میرمحمدی با بیان اینکه بحران کرونا مشکلات جامعه پرستاری را تشدید کرده است، گفت: «اکنون به دلیل شیوع کرونا و گسترش موج پنجم این بیماری، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل است و این مساله باعث شده تا کادر پرستاری چند شیفت مشغول خدمت باشند و این مساله موجب خستگی آنان شده است. وقتی نیرویی خسته شود، کیفیت خدمت‌رسانی کاهش می‌یابد. بنابراین استخدام و جذب نیروهای جدید پرستاری باید مورد توجه قرار بگیرد.»

وی همچنین به مشکلات نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: «نیروهای شرکتی بیش از ۱۰ سال مشغول کار هستند اما هنوز تعیین تکلیف نشدند و ۳۵ درصد جمعیت پرستاران را تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد که تبدیل وضعیت شوند.»

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: «قرار بود ۲۵ هزار نیروی جدید جذب شود و سازمان برنامه و بودجه مجوز استخدام را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد اما هنوز به طور کامل جذب صورت نگرفته است. این موضوع نیز در جلسه رسیدگی به مشکلات پرستاران بررسی و تاکید شد بودجه مورد نیاز استخدام نیروهای پرستاری تامین شود.»

میرمحمدی درباره پیش‌بینی بودجه قانون تعرفه‌گذاری نیز تاکید کرد: «برای اجرای این قانون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار قانون تعرفه‌گذاری پیش‌بینی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار