پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد:
نقش معلم در تربیت و یادگیری حضوری در دانشآموزان بیبدیل و غیرقابل جایگزین است
تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، ملاحظات تصمیمگیری در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ و نگرانی از سرایت پذیری را از دلایل اصلی عدم تشکیل اجتماع یادگیری حضوری در مدارس دانست که منجر به آثار پیدا و پنهان بر رشد اجتماعی و جامعهپذیری دانشآموزان شده است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه در راستای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بیان کرد: ملاحظات تصمیم گیری در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ و نگرانی از سرایت پذیری؛ منجر به عدم تشکیل اجتماع یادگیری حضوری در مدارس شد؛ اگرچه جریان تربیت و یادگیری در آموزش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) استمرار یافت و مدرسه تعطیل نشد، اما توقف آموزش های حضوری منجر به آثار پیدا و پنهانی است که علاوه بر نظام آموزشی بر رشد اجتماعی و جامعه پذیری دانش آموزان، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و ... پدیدار می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت و دبیر ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ شهر تهران گفت: مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش های حضوری مدارس به صورت آرام، تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی با کاربرد اقتضایی و روش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در فرایند یاددهی و یادگیری از اهداف فرایندهای پیش رو است، ضروری است روند گسترش فعالیت های حضوری دانش آموزان با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان و تاکید بر عدالت دستیابی فرصت های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت و عمومی، اقناع افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری، آگاهی همه عوامل سهیم و موثر از نحوه رعایت بهداشت فردی و بهره گیری از تجارب و دستاوردهای گذشته از آموزش های مجازی عملیاتی خواهد شد.
ارسال دیدگاه