فعالیت مدارس از سوم مهر ماه آغاز می‌شود

بجنورد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت بازگشایی مدارس در سوم مهرماه در مدارس کم جمعیت استان به‌صورت حضوری و در سایر مدارس از بستر آموزش شاد خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۱۵۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مدارس از سوم مهر ماه آغاز می‌شود

مهدی مودی روز چهارشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: از سوم مهرماه زنگ آغاز تحصیلی دانش آموزان به صورت نمادین به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: علاوه بر مدارس تلویزیونی ایران و شبکه شاد، حضور دانش آموزان به صورت تدریجی و در سه مرحله برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در نخستین مرحله دانش آموزان برای کلاس هایی با ظرفیت پایین تر از ۵۰ نفر و یا مدارسی که زیر ۱۵ نفر دارند (۹۰۰ آموزشگاه) به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند که ۱۰درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

مودی اظهار کرد: همچنین مقطع متوسطه اول و دوم، در بخش آموزش مهارتی و فنی حرفه ای و مناطق عشایری که ۱۵ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند، کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

وی افزود: در مرحله دوم مدارسی که ۵۰ تا ۱۵۰ دانش آموز دارند به صورت آموزش ترکیبی مجازی و حضوری و با برنامه ریزی زوج و فرد پس از واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان، آموزش آنها از ۲۰ مهر ماه شروع خواهد شد.

مودی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن کرونا و ۳۱ درصد فرهنگیان هم دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند گفت: تا ۱۵ مهرماه تمامی رانندگان سرویس مدارس و فرهنگیان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: مرحله سوم شامل مدارس دانش آموزان با ظرفیت بیش از ۱۵۰ نفر است که این مدارس به صورت محدود و غیرحضوری خواهند بود، اما اگر برای دانش آموزی در خصوص آموزش اشکالی ایجاد شد در طول هفته فقط یکبار کلاس رفع اشکال برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در هر مدرسه یک کمیته سلامت تشکیل شده است و دانشگاه علوم پزشکی استان بر عملکرد مدارس و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس نظارت دارد و در مجموع چنانچه در مدرسه ای تصمیم بر آموزش غیر حضوری شود از سوی آموزش و پرورش مخالفتی نخواهد کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی هم گفت: سلامت دانش آموزان از موضوعات مهم است اما عدم حضور آنان در مدارس و کلاس های درس موجب بروز آسیب های جدی در حوزه های اجتماعی خواهد شد.

احمد برادران افزود: رویکرد ستاد ملی مدیریت کرونا و دولت آغاز سال تحصیلی را با روش های ترکیبی حضوری و غیر حضوری است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها نگران سلامتی دانش آموزان نباشند افزود: واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان و سایر عوامل مرتبط با مدارس از سوی دولت برنامه ریزی شده است.

خراسان شمالی بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار