مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور سوم مهرماه آغاز می‌شود

قزوین(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت با واکسیناسیون معلمان و تامین بهداشت در فضاهای آموزشی و کلاس‌ها، سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در سوم مهرماه با حضور تمامی عوامل اجرایی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور سوم مهرماه آغاز می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، صبح روز سه شنبه بیست و سوم شهریورماه؛ جلسه بررسی پروژه مهر برای بازگشایی مدارس روز سه شنبه با حضور شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان و روسای مناطق در اردوگاه فرهنگی و تربیتی یانس آباد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با واکسیناسیون معلمان و تامین بهداشت در فضاهای آموزشی و کلاس ها، سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در سوم مهرماه با حضور تمامی عوامل اجرایی آغاز می شود.

حسنعلی اصغری در این جلسه اظهار داشت: با بسیج همه امکانات تمرکز روی بازگشایی مدارس و پروژه مهر است.

وی افزود: در جهان امروز اگر مدیریت ما هوشمند نباشد کارها سخت می شود و باید سال تحصیلی جدید را با شکوه و عزتمندی توام با سلامت آغاز کنیم.

اصغری تصریح کرد: با حداکثر تعامل و همدلی ایجاد شده در استان خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و اطمینان می دهیم همه مدارس با رعایت پروتکلها و آمادگی کامل برای بازگشایی مهیا شده اند.

وی گفت: از روز شنبه بیستم شهریور ماه آماده آغاز سال تحصیلی هستیم و امکان حضور را داریم و در ۱۷ موضوع پیش بینی لازم انجام شده است و به طور رسمی مراسم بازگشایی در سوم مهرماه انجام می شود.

اصغری تصریح کرد: ضمن تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی و سرویس بهداشتی مدارس و بازدید از کلاس ها تلاش می کنیم تا بتوانیم امسال بهتر عمل کنیم زیرا مدیریت دانش ایجاب می کند دستاورد بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی از همه تجارب ۱۹ ماه گذشته در فضای مجازی استفاده می کنیم و با مدیران مدارس جلسات گفتگوی هفته داریم تا ارتباط حداکثری برقرار شده و به اهداف تعیین شده دست یابیم.

اصغری اظهارداشت: همراهی فرمانداران با روسای مناطق خیلی خوب بوده و مباحث بهداشتی مدارس و واکسیناسیون معلمان دراولویت قرار گرفت و در نوبت اول بیش از ۹۸ درصد واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان انجام شده و رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در استان ۱۸۱۵ مدرسه داریم که ۱۴۲۰ مدرسه روزانه است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۱۷ مدرسه به اینترنت رایگان متصل هستند و فقط ۱۰۲ مدرسه مشکل اینترنت دارند که برای اتصال آنها نیز اقدام شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: ۲۷۰ مدرسه زیر ۱۵ نفر داریم که می توانیم تحصیل حضوری را در آنها برگزار کنیم.

اصغری تصریح کرد: بازگشایی مدارس از روز شنبه سوم مهر انجام می شود و عوامل اجرایی در مدارس حضور خواهند یافت و حضور تمام کادر مدرسه بجز معلمان اجباری است.

وی گفت: سال تحصیلی به صورت ترکیبی( مجازی و حضوری) و تدریجی است و تا تکمیل واکسیناسیون همه دانش آموزان، رانندگان سرویس ها، سرایداران و والدین هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان نیست.

این مقام مسئول افزود: ثبت نام دوره ابتدایی ۱۰۵ درصد و پایه دهم ۶۵ درصد انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار