مشاور هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تدوین یک بسته فرهنگی تربیتی جامع برای آغاز سال تحصیلی

تهران (پانا) - پنجمین جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با محوریت هفته دفاع مقدس و پویش همکلاسی مهربان صبح امروز ۸ شهریورماه با حضور مشاور هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی و روسای تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تدوین یک بسته فرهنگی تربیتی جامع برای آغاز سال تحصیلی

حسن شربت دار مشاور هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پنجمین جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی است که تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روح جدیدی را به جامعه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مدارس و جامعه مخاطب آموزش و پرورش در اول مهر وارد عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود. بازگشایی مدارس به عنوان یک اتفاق فرهنگی تربیتی است که سالانه اتفاق می‌افتد اما شرایط هر سال متفاوت است و برای آغاز هر کار باید تمهیداتی را درنظر بگیریم.

شربت دار افزود: سال گذشته مدارس تعطیل بود اما در تعلیم و تربیت هیچ فعالیتی جای آموزش حضوری و چهره به چهره را نمی‌گیرد؛ امسال نیز شرایط خاص تر است با وجود کرونا، باید تلاش کنیم آموزش به صورت حضوری نیز مهیا شود.

مشاور هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید برای ارتقای تربیت اقدامات لازم را انجام دهیم افزود: باید بتوانیم برای ارائه آموزش‌ها از ظرفیت شبکه شاد استفاده مناسب داشته باشیم. تشکل‌های دانش‌آموزی بال‌های توانمند تحرک آفرین و تحول آفرین تعلیم و تربیت هستند لذا روحیه جهادی و ظرفیت‌های مناسبی دارند تا فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را عملیاتی تر کنند.

وی از تدوین یک بسته فرهنگی تربیتی جامع برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: جایگاه و نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در این بین موثر است امیدواریم با ارائه برنامه‌های مناسب به سمت بازگشایی مدارس برویم.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان معماران تربیت کشور اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با حضور دکتر کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در رابطه با آموزش و پرورش برطرف کنیم.

وی ارسال پیام از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی برای انتخاب سرپرست آموزش و پرورش را نشان از این موضوع دانست که عناصر تربیتی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مشترک است و افزود: یکی از دغدغه‌های دکتر کاظمی در حوزه سازمان دانش‌آموزی اجرای بسته فرهنگی و تربیتی با نگاه تحولی است.

رمضانی با اعلام اینکه حضور دکتر حسن شربت دار به عنوان سرپرست معاونت پرورشی فرهنگی را گرامی می‌‌داریم بیان کرد: باید در حوزه دفاع مقدس، راهیان نور، ایثار و شهادت و بازگشایی مدارس برنامه تربیتی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی از همکاری درباره پویش همکلاسی‌ مهربان با کمک تمام تشکل‌ها خبر داد و افزود: اجرای دومین یادواره گرامیداشت شهید سلیمانی در هفته اول مهرماه، اجرای پویش‌های دانش‌آموزی، هماهنگی برای نواختن زنگ مقاومت را باید به نحو احسن برگزار کنیم تا به توسعه فرهنگ انقلابی کمک کرده باشیم.

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد ریاست جمهور نسبت به انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دکتر کاظمی به تشکل‌های دانش‌آموزی باور دارد و از آنان حمایت می‌کند لذا باید بتوانیم نقش این تشکل‌ها را پررنگ کنیم.

به گزارش پانا، وی با تاکید بر آماده سازی افکار عمومی برای آغاز سال تحصیلی گفت: استفاده از ظرفیت ۲۸ هزار دانش‌آموز فعال در مجالس دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت مربیان و پیشتازان و خبرنگاران خبرگزاری پانا نیز برای این موضوع موثر است.

بحری‌زاده اشاره کرد: زنگ نماز در مدارس، زنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس باید در مدارس نهادینه شود و تشکل‌های دانش‌آموزی باید برای این موضوعات برنامه داشته باشند.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز در این جلسه حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش را موثر دانست و اظهار کرد: موضوع بازگشایی مدارس مساله مهمی است لذا این موضوع نسبت به سال گذشته اهمیت بالاتری دارد. با ستاد ملی کرونا باید تعاملی شود چراکه محرز شده بازگشایی مدارس باعث شیوع کرونا نمی‌شود و عدم بازگشایی آسیب‌هایی را به همراه دارد.

تاریخی افزود: در تشکل‌ها باید تلاش کنیم که نگرانی خانواده‌ها کم شود لذا باید در رعایت پروتکل‌ها نیز دقت شود. مدارس باید باز شوند حتی اگر تعداد حداقل باشد لذا برای این موضوع تلاش می‌کنیم.

وی با یکی از پرخدمت ترین تشکل‌ها را اتحادیه دانست و گفت: هم اکنون ۱۶ هزار پرونده دانش‌آموز انجمنی سرگذشت پژوهی و در دو بخش دختران و پسران تدوین شده است.

در این جلسه سایر تشکل‌های دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی و جمعیت جوانان هلال احمر نیز به بیان نکته نظرات خود پیرامون بازگشایی مدارس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار