معاون وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی و افسردگی شده است

قزوین(پانا)-شاپور محمدزاده در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توام با آرامش و نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی و افسردگی شده است

به گزارش ادراه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، شاپور محمدزاده در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش اظهار داشت: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توام با آرامش و نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکلها آغاز کنیم.

وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی اوردن دانش آموزان به مدرسه خیلی سخت است و در کنار تامین مقدمات در مدارس و رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل باید اقناع سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.

محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی دو ساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را هدر داد و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان خود بودیم.

معاون وزارتخانه آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از هر بحرانی باید آخرین مکانی که تعطیل می شود مدارس و اولین جایی که باز می شود نیز مدرسه باشد و ما از تعطیلی کلاسها در این ایام بشدت آسیب دیده ایم.

وی گفت: به دلیل تعطیلی مدارس، دانش آموزان ما روزانه ۵۰ هزار گام کمتر برداشته اند و چاق شده اند و ما باید مدارس را باز کنیم تا یادگیری اجتماعی و عاطفی در مدارس دوباره شکل گرفته و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یادآورشد: بهترین سیستم آموزش فقط حضوری است و هیچ روشی نمی تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب حتما مدارس بازگشایی شده و کلاس ها حضوری باشد.

وی گفت: تعطیلی مدارس و حضور کودکان در خانه برای والدین شاغل هم مشکل ساز شده و باید پیامدهای ناشی از این وضعیت را بتوانیم برطرف کنیم.

محمدزاده اظهارداشت: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده ها دراین زمینه برطرف شود.

وی بیان کرد: مدارس ۱۸۰کشور جهان باز شده و در ۳۰ کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دانش آموز تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴ میلیون نفر از تحصیل بازماندند.

معاون وزیر گفت: امسال تلاش می کنیم چند صدایی در خصوص بازگشایی مدارس را به یک صدایی تبدیل کرده و تصمیم واحدی بگیریم تا مردم نگران نشوند.

وی اظهارداشت: برای سال تحصیلی امسال سه مسیر تعریف کرده ایم که روش اول مدرسه تلویزیونی است که جبرانی خواهد بود و هر جا کلاس حضوری و اینترنت نباشد استفاده خواهد شد.

معاون وزیر یادآورشد: مسیر دوم درفضای مجازی و شبکه شاد و مسیر سوم آموزش حضوری در مناطق و مدارس کم جمعیت است.

وی گفت: در مدارسی که جمعیت کمی دارد به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه هوا وسه نوبت ضد عفونی مدارس در روز می توانیم کلاس حضوری داشته باشیم.

محمدزاده بیان کرد: باید در این راستان هم خانواده ها و هم رسانه ها اقناع شوند تا برای کالاس های حضوری دانش آموزان بستر روحی و روانی کار هم مهیا شود.

رپیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآورشد: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و دانش آموزان و والدین، معلمان، رانندگان سرویس ها و سرایداران ایمن نشوند و مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشود کلاس ها را به طور کامل حضوری نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار