نشست فصلی هیات رییسه مجلس دانش‌آموزی استان خوزستان برگزار شد

اهواز( پانا) - با حضور مدیر سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، نشست فصلی هیات رییسه مجلس دانش‌آموزی استان خوزستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست فصلی هیات رییسه مجلس دانش‌آموزی استان خوزستان برگزار شد

محمد رحیم کریمی مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان در این نشست به تقویت و تحکیم هویت ایرانی اسلامی جهت اتحاد و همگرایی در سطح ملی واستانی اشاره کرد و تحلیل و آنالیز محتوای کتب درسی را مد نظر قرار داد.

او در ادامه با تقدیر از کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بر تفاهم و ارتباط بیشتر مجموعه کانون پرورش فکری با سازمان دانش آموزی به منظور انجام فعالیت‌های گروهی و ایجاد علاقه در میان دانش اموزان به این سازمان در راستای تربیت ایرانی و اسلامی بر مبنای سند تحول بنیادین تاکید کرد.

در ادامه این نشست، اعضای مجلس دانش آموزی، ضمن ابراز خرسندی از برپایی این جلسه خواستار برگزاری نشست‌هایی با سایر مسئولین نهادهای فرهنگی استان در جلسات آتی شدند.

هویت ملی فقط تاریخ ایران باستان نیست

شهرام جلیلیان مدیر دانشکده علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز طی سخنانی با اشاره به هویت ملی و اسلامی گفت: هزار و چهارصد سال است که ما با دین اسلام عجین شده ایم که تمام فکر و جنبه های زندگی من و شما را تحت تاثیر قرار داده از نوع معماری ساختمان تا آئین ازدواج گرفته تا سوگواری و ...آیا می توان این پیوند را گسست؟همانطور که از هویت ملی را نمی‌شود برید.
وی تاکید کرد: برخی فکر می کنند که ما اگر از تاریخ ایران صحبت می کنیم و می گوییم دوره هخامنشیان، دوره شکوهمندی بوده، کوروش و داریوش پادشاهان بزرگی بوده اند، مساویست با اینکه بگوییم از اسلام و عرب خوشمان نمی آید، اما هیچگاه اینگونه نیست.من که استاد تاریخ ایران باستان هستم هرگز چنین دیدگاهی ندارم و نمی پذیرم. شاید افرادی هستند که در فضای عادی و معمولی چنین دیدگاهی دارند که در واقع باید بگویم اینها اصلا آگاهی تاریخی ندارند و باید عرض کنم ؛ متاسفانه گرفتار یک تعداد افراد شدیم که به جای اینکه مطالعه داشته باشند فقط هیجان دارند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود از نمایندگان مجلس دانش آموزی خواست تا با مطالعه دقیق تاریخ به درک مولفه های ایرانی و اسلامی بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار