در نشست هماهنگی مهر عاطفه‌ها مطرح شد:

ایجاد روحیه انفاق و بخشندگی هدف همکاری سازمان دانش‌آموزی با کمیته امداد است

همدان(پانا)- مسوولین سازمان دانش‌آموزی استان همدان در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی استان بر محکم تر شدن ارتباط این دو ارگان تاکید کرده و عنوان کردند ایجاد روحیه انفاق و بخشندگی هدف همکاری سازمان دانش‌آموزی با کمیته امداد است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد روحیه انفاق و بخشندگی هدف همکاری سازمان دانش‌آموزی با کمیته امداد است

رضا میرزایی رییس سازمان دانش آموزی استان همدان در آغاز جلسه گفت: ایجاد روحیه انفاق و بخشندگی در دانش آموزان از مهم ترین اهداف سازمان دانش آموزی است که این مهم بدون همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) میسّر نمی‌شود و نیازمند همکاری این دو ارگان است.

وی همچنین ادامه داد: راه اندازی مرکز نیکوکاری سازمان دانش آموزی استان و برگزاری جشن عاطفه ها از جمله مهم ترین فعالیت های سازمان دانش آموزی است که با کمک کمیته امداد انجام می‌شود.

همچنین به تمام سازمان های دانش آموزی شهرستان ها نیز ابلاغ شده که نسبت به راه اندازی مرکز نیکوکاری اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تقدیر از سخنان میرزایی همچنین گفت: بسیاری از دانش آموزان تحت مدیریت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی، دانش آموزانی هستند که خانواده های آنها از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند و تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی در ادامه گفت: ما تصمیم داریم با توجه به نزدیک شدن به اول مهر طرحی جهت کمک به دانش آموزان نیازمند برای خرید لوازم التحریر با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دنش آموزی استان اجرا کنیم.

در ادامه گفتگوها مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به این سوال که «شما مقدار و سطح کمک مردم شهر همدان را در رابطه صدقات چگونه ارزیابی می کنید؟» گفت: هیچ حدنصابی برای کمک ها و صدقات مردم نمی‌توان قائل شد چون مقدار کمک بسته به نیت افراد است.

وی ادامه داد: صدقات و کمک های مردمی و کمک های خیّرین در بخش های مختلف تقسیم می‌شود؛ بخشی صرف معیشت خانواده ها می‌شود، بخشی در حوزه درمان خانواده ها هزینه می‌شود، بخشی هزینه مسکن خانواده ها می‌شود و بخشی نیز در راستای مسایل فرهنگی خانواده ها هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به برخی شایعات گفت: تمام هزینه های داخلی کمیته امداد اعم از حقوق پرسنل و کارکنان، هزینه ایاب و ذهاب جمع آوری کنندگان صدقات و همه هزینه های مربوط به کمیته امداد از سمت بودجه دولتی این ارگان تامین می‌شود و ریالی از صدقات و کمک های مردم به جز برای کمک به نیازمندان، جایی هزینه نمی‌شود.

وی همچنین اشاره کرد: صدقات و کمک های جمع آوری شده هر شهرستان در همان شهرستان هزینه می‌شود.

وی در انتها به آمار مددجویان اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود شصت هزار خانواده و پانزده هزار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

خبرنگار:حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار