تصویب 2 فوریت ارائه تخفیف عوارض شهرسازی به مودیان

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با دو فوریت ارائه تخفیف عوارض شهرسازی به مودیان موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب 2 فوریت ارائه تخفیف عوارض شهرسازی به مودیان

در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، لایحه دو فوریتی اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار داشت که در همین راستا چمران، ریاست شورای شهر تهران گفت: این لایحه هر ساله اجرا می شود و برای کسانی که عوارض خود را یکجا پرداخت می کنند تخفیف در نظر گرفته می شود که به دلیل تغییر دوره مدیریتی به تاخیر افتاد.

در ادامه مهدی اقراریان درباره این لایحه گفت: علت و چرایی اینکه طرح با دو فوریت در جلسه مطرح می شود را اعلام کنند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران نیز در تشریح این لایحه گفت: طی چند ماه گذشته ارباب رجوع ها به دلیل انتخابات و رکود، کمتر برای پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه کردند و از این جهت درخواست ارائه دو فوریت لایحه را دادیم. بعلاوه در بازه زمانی شهریور تا آبان درآمد شهرداری از عوارض پایین است و به این دلیل این تخفیف را در این بازه اعلام کردیم و می خواهیم در این بازه زمانی اثرگذاری داشته باشد.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء با دو فوریت این لایحه موافقت کردند. به موجب تبصره سه این لایحه در صورتی که فردی تمایل داشته باشد تا عوارض خود را به صورت نقدی و یکجا پرداخت کند به مدت ۴۵ روز پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان ۳۰ درصد خواهند شد.

در ادامه بررسی جزئیات این لایحه ناصر امانی پیشنهاد داد تا درصد تخفیف از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یابد و بازه زمانی از ۴۵ روز به ۶۰ روز افزایش یابد که این پیشنهاد با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید به این ترتیب شهروندان در صورتی که عوارض خود را یکجا پرداخت کنند از تخفیف ۲۵ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار