آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

تصمیم نهایی آموزش و پرورش؛ آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر

تهران (پانا) - به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در روز سوم مهر، زنگ مدارس با حضور ریاست جمهوری و با کمک معلمان، اولیا و مسوولان مدارس زنگ مدارس در سراسر کشور به صدا درمی‌آید و مسیر بازگشایی در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم نهایی آموزش و پرورش؛ آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر

در هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش اهم اخبار پیرامون بازگشایی مدارس و نحوه و ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان بود که در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سرگیری آموزش‌های حضوری مدارس در هر منطقه، به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد. وی در این گردهمایی بیان کرد: استان‌ها باید مانور بازگشایی را تدوین کنند چراکه آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه و بازگشایی در قالب الگوی تدوین شده خواهد بود.

تحویل کتب درسی تا پایان شهریورماه به دانش‌آموزان، دانش‌آموزان بالای ۱۷سال استثنایی در اولویت واکسیناسیون، تشریح کارویژه معاونت پرورشی و فرهنگی برای نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، بازدید سرپرست آموزش و پرورش از بخش‌های پشتیبان‌کننده «شبکه شاد»، استفاده از ظرفیت سامانه‌های بومی مجازی در کنار شبکه شاد، سفر یک روزه سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان البرز، ابلاغ نسخه تحولی اصول و فرآیندهای اجرایی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد، برگزاری گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و ابلاغ بخشنامه لغو اجرای سند ۲۰۳۰ به استان‌ها از اهم اخبار هفته گذشته بود.

آغاز سال تحصیلی جدید بدون دغدغه، آرام و تدریجی از مطالبات مسئولان وزارت آموزش و پرورش یه ویژه سرپرست است و اهمیت این موضوع اکثر اخبار را به این سمت و سو سوق داده است. در گزارش پیش رو اخبار مرتبط با بازگشایی مدارس و دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

آغاز سال تحصیلی از اول مهر

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از اول مهرماه با 3 مسیر آموزشی توضیحاتی داد و تاکید کرد که سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی آرام و تدریجی مدنظر خواهد بود.

آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رئیس جمهور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه سومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه آینده نظام در اختیار دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی است اظهار کرد: در روز سوم مهر، زنگ مدارس با حضور ریاست جمهوری و با کمک معلمان، اولیا و مسوولان مدارس زنگ مدارس در سراسر کشور به صدا درمی‌آید و مسیر بازگشایی در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این عرصه مهم باید زمینه بازگشایی را برای خدمت به کشور فراهم کنیم. هیچ چیز نباید مقابل سلامت دانش‌آموزان قرار گیرد. حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ما است.

پیشنهادات یک کارشناس آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس

باقر امیری درباره بازگشایی مدارس گفت: نمی‌توان مدارس را بدون توجه به خواسته‌ها و دیدگاه‌های خانواده‌ها بازگشایی کرد باید اولیای دانش‌آموزان را در تصمیمات مدارس سهیم کرد.

این کارشناس تعلیم و تربیت الزامات بازگشایی مدارس را برشمرد و تاکید کرد تاثیری که محیط مدرسه و جو همکلاسی‌ها در روحیه و اجتماعی شدن دانش‌آموزان دارد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

عواملی که اهمیت آموزش حضوری در مدارس را آشکار می‌کند

یک کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اهمیت آموزش و نقش مدرسه در زندگی فردی و اجتماعی گفت: با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس توسعه مهارت ها و تجربه اندوزی اتفاق می افتاد.

زهرا علی اکبری دراین باره عنوان کرد: یکی از مزایای کلیدی آموزش حضوری توسعه مهارت‌های منطقی‌، انتقادی و حل مسئله است.

خبری از بازگشایی مدارس شهری در اول مهر نیست

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از نحوه بازگشایی مدارس شهری و روستایی و واکسینه شدن گروه سنی 12 تا 18 سال در سال جدید تحصیلی گفت و عنوان کرد: مدارس شهری در اول مهر باز نمی‌شوند.

ماجرای ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش‌آموزان به مادران

طبق اعلام آموزش و پرورش، ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی دانش‌آموزان به مادران که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده است، صحت ندارد و اگر موردی دراین باره مشاهده شده است قطعا پیگیری خواهد شد.

کتب درسی به «QR CODE» مجهز شدند

حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از استقرار حدود 3500 رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 1400-1401 خبر داد که دانش‌آموزان در مهر، آبان و آذر می‌توانند از این رمزینه‌ها بهره‌برداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار