چالشهای آموزش در فضای مجازی
رودهن(پانا)- از آغاز شیوع ویروس کرونا که تعطیلی مدارس را در پی داشت، آموزش و پرورش سعی کرد با برگزاری کلاسهای آنلاین، آموزش همچنان فعال باشد و معلمان نیز در این شرایط خود را موظف به تدریس با شیوههای جدید آموزش کردند.
جواد سنگسفیدی مدیر هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: «زمانی که آموزشهای ما به صورت حضوری انجام میشد، معلم در کلاس درس حاضر میشد و مطالب مورد نظر را برای دانشآموزان تدریس میکرد، اما زمانی که آموزش مجازی شد هم معلمان و هم مدرسه با یک چالش بزرگی روبرو شدند که مهمترین موضوع در مدرسه ارتباط گرفتن با دانشآموز بود.؟»
او ادامه داد: یکی از فعالیتهای معلمان در فضای مجازی ساخت کلیپ و ویدیهای آموزشی و محتوا سازی بوده تا به بهترین شکل آموزش را ارائه کنند. وقتگیر بودن ساخت محتواهای آموزشی و در پی آن ضعیف بودن اینترنت و عدم دسترسی همه معلمان و دانشآموزان به اینترنت و ابزار و تجهیزات کافی برای حضور در فضای مجازی بوده، همچنین یکی از مهمترین چالشهایی که معلمان در فضای مجازی با آن روبرو هستند این است که تدریس و نحوه برخورد معلم مورد قضاوت تعداد بسیاری از افراد جامعه قرار میگیرد که شاید اکثریت آنان هیچ تخصص و اطلاعاتی در حوزه آموزش ندارند اینجاست که نقش حمایتی مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس بیش ازگذشته باید خودرا نشان دهند.
مدیر هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش رودهن بیان کرد:« آموزش در فضای مجازی معایب و فوایدی دارد که یکی از این فواید این است که دانشآموز میتواند فیلم ضبط شده آموزش را به هر تعداد دفعات مشاهده کند که این امکان در آموزش حضوری امکانپذیر نیست و یکی از معایب این فضا، مشکلات اینترنتی و آموزشی است.
خبرنگار دانشآموز: سبحان زاهدی
ارسال دیدگاه