اعلام آمادگی شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی

تهران (پانا) - شهردار تهران عنوان کرد هرچند آغاز سال تحصیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا شکل جدیدی به خود گرفته است اما شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی و در کنار آن مواجهه با فصول سرد سال آمادگی لازم را کسب خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی

به گزارش شهرداری تهران، علیرضا زاکانی پس از دومین جلسه با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: جلساتی که با نمایندگان مجلس صبح و بعد از ظهر داشتیم، آغازی است برای پیوستگی شهرداری و مجلس. شهر تهران نماد فراتر از کلانشهر است و به جهتی ضرورت دارد که همه مسئولان اعم از دولت، مجلس، نهادهای حاکمیتی و... دست به دست هم بدهند برای حل مشکلات شهر تهران و در ساختن این شهر تلاش و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

وی افزود: این جلسات پیش از این جسته و گریخته برگزار می شد و امروز نیز دو جلسه برپا شد و ان شاءالله با حضور مستمر ما در مجلس و در خدمت نمایندگان بودن، امکانی فراهم شود تا از ظرفیت بالای مجلس برای حل مشکلات شهر و برای تحقق آنچه که مطلوب شهر است، استفاده کنیم. به‌طور قطع توفیق داریم هفته ای دو نوبت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در دولت شرکت کنیم و از طریق وزرا و مسئولان دولتی یا از طریق مجلس، نمایندگان و سایر دستگاه ها امور شهر را پیگیری کنیم.

شهردار تهران با اشاره به این که شروع سال تحصیلی به علت شیوع کرونا شاید با تاخیر و شرایط ویژه ای باشد، گفت: در شهرداری مقدمات آغاز سال تحصیلی را آماده می کنیم و زمانی که این اقدامات با فصول سرما و تغییر فضای شهر همزمان شود، متناسب با تجربیات گذشته و با تمرکز بر رفع مشکلات، تلاش ما صورت جدیدی به خود می گیرد. ۵-۶ قرارگاه در مجموعه شهرداری در حال فعال شدن است و موضوعات مختلف شهر را در دستور کار گذاشته ایم تا در سه تا چهار ماه اول ان شاءالله خدمت شایسته ای به مردم ارائه کنیم.

زاکانی در پاسخ به این سوال که شهرداری سال هاست مطالبات خود را از دولت نگرفته است، دولت جدید برای توسعه حمل و نقل عمومی چقدر از مطالبات شهرداری را می پردازد؟ تاکید کرد: آن چیزی که بنده مشاهده می کنم اراده آیت الله رئیسی بر کمک است. این اراده بسیار مهم است. ایشان اهتمام دارند که مشکل کشور به خصوص مشکل تهران حل شود. معتقدم که حتما ایشان از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و تا الان نیز هرگاه به رییس جمهوری مراجعه کردم و کاری مطرح شده، فراتر از آنچه که فکر کردم کمک کردند.

وی در پاسخ به این سوال که درباره معتادان متجاهر در جلسه با نمایندگان سخنانی مطرح شد. تصمیم شهردار جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر و این محله ها چیست؟ گفت: حدود ۷ ناحیه شهرداری تهران هستند که ویژگی خاصی دارند. دیشب به یکی از این نواحی رفتم و بازدید کردم. معتادان متجاهر را مشاهده کردم که چه وضع اسفناکی دارند؛ کسانی که وجود یک نفر از آنان هم برای ما زیاد محسوب می شود. متاسفانه آنان فراموش شده اند و این بسیار آسیب زاست و باید مایه تاثر امثال بنده باشد به عنوان مسئول این شهر که این تعداد معتاد متجاهر وجود دارد.

شهردار تهران گفت: البته شهرداری عمدتا مسئول آنها نیست. مسئولیت آنها به بهزیستی و سایر دستگاه ها برمی گردد اما ما یکی از قرارگاه های شش گانه خود را، معطوف به این معضل اجتماعی کرده ایم. این مشکل فقط با جمع آوری معتادان حل نمی شود این یک سیر مشخصی دارد. باید برای آنان فکری شود و اهتمام جمعی مسئولان مرتبط در جهت جمع آوری آنها طبق قانون و بازپروری و خدمتگزاری در جهت ساختن آنها برای یک شرایط جدید که به زندگی جدید برگردند، صورت گیرد. قرارگاهی تاسیس شده و ان شاءالله بتوانیم وظایف خودمان را در قبال معتادان متجاهر انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار