با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در تبریز؛

عوامل تولید و پخش برنامه محتوای پیش دبستانی " استودیو یار مهربان" مورد تجلیل قرار گرفتند

تبریز(پانا) - عوامل تولید و پخش برنامه محتوای پیش دبستانی " استودیو یار مهربان" با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
عوامل تولید و پخش برنامه محتوای پیش دبستانی " استودیو یار مهربان" مورد تجلیل قرار گرفتند

رضوان حکیم زاده در این جلسه گفت: تولید محتوی آذربایجان شرقی نمونه ای از خط همکاری مشترکی بود که در بحران کشور ایجاد شد.

وی افزود: همه کسانی که در این حرکت وارد شدند کارشان بی نظیر بود. حل بحران در شرایط تعطیلی مدارس و در کنار نگرانی برای آینده سازان کشور کاری بس ارزشمند بود که انجام دادید.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مجازی و تولید محتوی برای خود معلمان و مربیان نیز منبع یادگیری شد؛ این همکاریها و هم افزاییها موقعیت و فرصتی برای همه معلمان ایجاد کرد و در مسیر راه صدا و سیما نیز با حضور گسترده خود یاریگر آموزش‌ها شدند.

حکیم زاده گفت: این برنامه یکی از اقدامات خردمندانه مدیر کل استان است که یک نگاه خوب به دوره پیش دبستانی داشتند و همچنین نشانگر نگاه بهره ورانه ایشان است که با همکاری دو سویه آموزش و پرورش و صدا و سیما می‌توان گامی مثبت در راستای آموزش برداشت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل این برنامه گفت: دوره پیش دبستانی دوره بسیار مهمی است و در این راستا کشور ما به کشورهایی پیوست که کودکی و پیش دبستانی را به رسمیت شناخت.

معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: بیشترین ارتباطات مغز که منبع یادگیری در دوره های بعدی است در ۵ سال ابتدایی زندگی شکل می گیرد اگر کودکان را در راستای محرکهای درست قرار دهیم می‌توانیم سرمایه‌ای که از این کودکان نیاز داریم را بدست آوریم و اگر از آنها منابع لازمه را دریغ کنیم دچار ضعفی در ظرفیت شناختی خود می‌شوند و عدم برخورداری کودکان از فرصتهای یادگیری باعث محدودیت در این ارتباطات می‌شود. ذائقه تربیتی باید به مدل زیستی و همراه با ریشه های دینی سازگار با ارزش ها و هویت ملی ما باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از دست اندکاران این برنامه گفت: هنر کاری متفاوت؛ در بطن و متن کار آذربایجان شرقی است. در تبریز و آذربایجان شرقی در موضوع کرونا یکی از اولینهایی فعالیت هایی که انجام گرفت؛ ورود معلمان و مربیان استان ما بدون امکانات اولیه در آموزش غیرحضوری بود.

جعفر پاشایی افزود: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بحث یاریگران آموزش که در نوع خود بسیار بی نظیر بود کاری نو انجام داد و در ادامه؛ محتوی این برنامه هم با کمک صدا و سیما تولید شد که در کشور کم نظیر است و عوامل تولید آن در تاریخ آموزش و پرورش استان جاودانه خواهند ماند.

وی ادامه داد: تولید محتوی، یکی از همکاریهای برجسته صدا و سیما و آموزش و پرورش بود. همکاران و همیاران آموزش و پرورش در این مسیر خبرنگاران صدا و سیما بودند که حتی با حضور در دورترین روستاها فعالیتهای معلمان را نمایان کردند.

پاشایی در آخر به فعالیتهای ستاد اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در دوران محدودیت منابع مالی، در حوزه تولید محتوی کار بسیار بزرگی انجام داده شد که در نوع خود بی نظیر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار