رئیس سازمان سیما‌منظر و فضای سبز اسلامشهر:

پارک شش و نیم هکتاری اسلامشهر نماد تحول در ایجاد فضای سبز

اسلامشهر (پانا)- رئیس سازمان سیما‌منظر و فضای سبز اسلامشهرنقش مردم را در حفاظت از فضای سبز و مبلمان شهری اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پارک شش و نیم هکتاری اسلامشهر نماد تحول در ایجاد فضای سبز

هوشمند عسگریان، رییس سازمان سیما‌منظر و فضای سبز اسلامشهر در گفت و گو با پانا و در رابطه با شرایط بوستان‌ها و فضای سبز شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: ما به نسبت شهرستان‌های همجوار هم از نظر کیفی و کمی و کاری که انجام شده است در وضعیت خوبی قرار داریم.

او افزود: در بعضی از نقاط شهرستان اسلامشهر به دلیل بافت قدیمی امکان اختصاص زمینی برای پارک وجود ندارد و هارمونی لازم برای تقسیم فضای سبز وجود ندارد، اما به طور متوسط در هر محله یک پارک کوچک و بزرگ وجود دارد.

عسگریان در رابطه با سیستم آبیاری بوستان‌ها و فضای سبز شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در زمینه سیستم آبی ما از آب قنات و چاه استفاده می‌کنیم و با همکاری آب و فاضلاب و نظری کیفیت شرایط آبیاری ما مساعد است.

او تصریح کرد: همچنین با کاشتن گل‌های متفاوت، اختصاص میز و نیمکت در بوستان‌ها، اجرای طرح جاده‌های سلامت که شور و نشاط خاصی را برای خانواده‌ها و ورزشکاران ایجاد کرده است و ما مسئولان هم خوشحال خواهیم شد، در حال فعالیت هستیم و اگر زمین و منابع مالی با همکاری شهرداری تأمین شود می‌توان سریعتر بوستان‌های جدید را ایجاد کرد.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز اسلامشهر در زمینه پارک بانوان تصریح کرد: در مورد پارک بانوان طرح ما این بود که می‌خواستیم از فضای پارک به صورت چند منظوره استفاده از جمله در مواقع بحران،که مورد قبول واقع نشد و و اعلام شد که این پارک باید مختص بانوان باشد و پیشنهادهای خاصی در این زمینه وجود دارد که نهایت پشت پارک قائم زمینی در نظر گرفته شده است.

هوشمند عسگریان در مورد طرح مهم پارک شش و نیم هکتاری شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر نیز تأکید کرد: زمین این پارک حاصل توافق مدرسه شهید مطهری و شهرداری اسلامشهر بود که در اردیبهشت سال ۹۸ با حضور آیت‌الله امامی کاشانی کلنگ احداث آن به زمین زده شد و بلافاصله شهرداری عملیات عمرانی را آغاز کرد و در کمتر از یک سال و نیم به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: پارک شش و نیم هکتاری شهید حاج‌قاسم سلیمانی اسلامشهر یکی از پارک‌های زیبا و خوب منطقه است که عملیات اجرایی آن بدون انتخاب مشاور و پا پیمانکار در حال اجرا است و از تمام ظرفیت‌های شهری در راستای ایجاد این مجموعه استفاده کردیم.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز اسلامشهر گفت: در این پارک یک جزیره به مساحت 100متر قرار دارد که رستوران هوایی با نصب یک فروند هواپیما در آن نیز اجرا شده است، همچنین خانه بوم گردی، شهربازی در دو ضلع شرقی و غربی، دسترسی ویژه از خیابان‌های اطراف، ایجاد محل ورزش‌های آبی و ده‌ها مورد دیگر بخشی از امکانات بوستان شش و نیم هکتاری شهید حاج قاسم سلیمانی است.

عسگریان نقش مردم را در حفاظت از منابع از فضای سبز و مبلمان شهری را اساسی دانست و افزود: شهرداری نمی‌تواند برای هر پارک یا فضای سبز در مناطق نگهبان قرار دارد و این امکان‌پذیر نیست و حافظان اصلی خود مردم هستند و ضمن تقدیر از سرپرست شهرداری و اعضاء شورای شهر که در زمینه اداره شهر همکاری عالی دارند، گفت، بدون همیاری مردم و مسئولان کاری نمی‌توان انجام داد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار