میترا حجار به پویش «کتابخوانی ملی» پیوست

تهران (پانا) - میترا حجار بازیگر، همزمان با روز ملی سینما به پویش «کتابخوانی ملی» پیوست و مطالعه کتاب هایی درباره عشق ورزیدن به طبیعت و جانداران را در این پویش توصیه کرد و گفت کتاب خواندن موجب می شود انسان وسعت دید نسبت به مسائل پیدا کند و می توان از پنجره دیگر به موضوعات نگاه کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
میترا حجار به پویش «کتابخوانی ملی» پیوست

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میترا حجار بازیگر سینما با حضور در یکصد و هفتمین شماره پویش کتابخوانی ملی، با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: چرا کتاب خواندن مهم است؟ آن هم در عصری که همه نیازهای اطلاعاتی را می‌توان با جستجوی ساده در اینترنت به دست آورد.
وی ادامه داد: وقتی می خواهیم درباره موضوعی تحقیق ‌کنیم، باید درباره موضوع مورد نظر مطالعه کنیم و حداقل 2 یا سه کتاب 100 با 200 صفحه ای درباره آن بخوانیم. زمانی که منابع مورد نیاز را مطالعه کردیم متوجه می شویم که مطالب و اطلاعات خوبی را به دست آورده ایم و زاویه دید ما نسبت به مسائل گسترش پیدا می‌کند. در واقع اطلاعات و فهم ما عمق می شود.
حجار تصریح کرد: این درحالی که وقتی همان موضوع را در اینترنت جستجو می‌کنیم، اطلاعات محدودی به دست می دهد و این توهم دست می‌دهد که اطلاعات کافی درباره موضوع مورد تحقیق به دست آورده یم. با این توجه که اطلاعات داخل اینترنت خیلی قابل اعتماد نیستند.
این بازیگر سینما ادامه داد: بنابراین کتاب خواندن موجب می شود انسان وسعت دید نسبت به مسائل پیدا کند و می توان از پنجره دیگر به موضوعات نگاه کرد.
وی اظهار داشت: همچنین با مطالعه کتاب های مختلف می توان با فرهنگ های متفاوت در سرزمین های مختلف آشنا شد و ادبیات، فرهنگ و مردم را مطالعه کرد. مثلا اگر علاقمند هستید به کشور کلمبیا سفر کنید می‌توانید کتاب‌های گابریل گارسیا مارکز را بخوانید و اینگونه با ادبیات آن کشور آشنا شوید. به نظرمن اینگونه مطالعه کردن خیلی جذاب است.
بازیگر فیلم سینمایی «اعتراض» افزود: یکی از نکات جذاب کتابخوانی این است که وقتی دو نفر که تا به حال همدیگر را ندیده اند با هم آشنا می‌شوند و درباره کتاب‌های که مطالعه کرده اند صحبت می کنند متوجه می شوند مطالعه برخی از کتاب ها به طور مشترک می شوند. وجود چنین اشتراکاتی موجب می شود افراد احساس کنند که سالیان سال است همدیگر را می‌شناسند و دوستی بین آنها برای مدت‌ها وجود داشته و خاطرات مشترک زیادی با هم دارند و این موضوع فوق العاده جذاب و شیرین است.
میترا حجار ادامه داد: کتابی که می‌خواهم ‍در این پویش می خواهم پیشنهاد کنم، «نامه سان میکله» اثر اکس مونته است این کتاب نوشته یک نویسنده و ‍پزشک سوئدی است. کتاب درباره ارتباط انسان با پیرامون خود است و این ارتباط تنها مختص به انسان‌ها نمی شود، بلکه تمام طبیعت، جانداران و محیطی که در آن زندگی می‌کند را در بر می گیرد.
بازیگر فیلم «متولد ماه مهر» خاطرنشان کرد: مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنم و امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار