مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر:

یک مدیر باید قدرت نوآوری، خلاقیت و قدرت کنترل بر روی خود و دیگران را داشته باشد

اسلامشهر(پانا) - با حضور مدیر، اعضای شورای معاونین، کارشناس مسئول فناوری، کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی و مدیران جدیدالانتصاب مقطع ابتدایی، جلسه هم اندیشی، هماهنگی و هم‌افزایی مدیران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
یک مدیر باید قدرت نوآوری، خلاقیت و قدرت کنترل بر روی خود و دیگران را داشته باشد

در این جلسه، حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر مدیریت زمان را از مهمترین اولویت‌های مدیریت دانست و گفت: زمان پدیده‌ای لغزنده، فرار، غیرمحسوس و ناپایدار است و در امر تعلیم و تربیت سرمایه‌ای بی شکل و بی وزن است که باید آن را حس کرد و به دام انداخت.

او عوامل موفقیت مدیر را اختیار، اعتماد، تنظیم دقت و تقسیم کار، ایجاد روابط صمیمانه و آینده‌‌نگری دانست و گفت: یک مدیر باید قدرت نوآوری، خلاقیت و قدرت کنترل بر روی خود و دیگران را داشته باشد.

بنارتصریح کرد: کلیه کارها و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می‌پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهد بود و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش منطقه، مسئولیت تام دارد.

این مقام مسئول با اشاره به 12 شاخصه مدیریت از دیدگاه امام‌علی‌‌(ع)، بیان کرد: باید کار ما مبتنی به هدف باشد و تعیین کرد که نقطه آغازین ما کجاست و هدف چیست و این نقطه آغازین چرا، چطور، به وسیله چه کسانی، و در چه زمانی معطوف به سمت هدف است.

او مهمترین و زیربنایی‌ترین مقطع در آموزش و پرورش را مقطع ابتدایی دانست و بر میزان و کیفیت استفاده از رسانه‌های آموزشی، نحوه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان، توجه به دانش‌آموزان با نیاز ویژه، تنوع بخشیدن به روش‌های تدریس، مشارکت و ارتباط با والدین جهت بهبود فرایند یاددهی و یادگیری، استفاده بهینه از دفاتر شاخص نیز تاکید کرد.

در ادامه حمید ملکی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به اینکه تمامی مدیران جدیدالانتصاب از طریق انجام آزمون، مصاحبه و گزینش انتخاب شدند، اظهار کرد: اکثریت مدیران در کارنامه خود سابقه معاونت مدارس ابتدایی را داشته و با کلیات طرح و برنامه‌های مقطع ابتدایی آشنایی قبلی دارند.

او شالوده آموزش را مقطع ابتدایی دانست و در رابطه با رئوس برنامه‌های حوزه آموزش ابتدایی، جایگاه و منزلت واقعی آموزگار، فلسفه تعلیم و تربیت، اصول چند گانه مدیریت، نقش مدیران در پیشبرد اهداف کیفی و کمی آموزش و پرورش، ویژگی‌های کلاس و مدرسه شاداب، با نشاط، پویا و فعال مطالبی را بیان کرد.

ملکی سنجش فرآیند مدار و نظارت توانمندساز در تحقق اهداف برنامه‌های دوره بتدایی، انسداد مبادی بیسوادی و افزایش نرخ پوشش دوره و جذب پایه اول، ارتقاء آموزش قرآن در دوره ابتدایی، تقویت و ارتقاء عملکرد مدارس با بهبود بهتر فرآیندهای مدیریت آموزشگاهی، تقویت توان حرفه‌ای و فنی آموزگاران، تقویت بخشی روش‌ها و فرصت‌های تربیتی و سازماندهی زمان آموزش را از برنامه‌های اولویت‌دار در دوره ابتدایی عنوان کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: الینا ولی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار