تداوم آلودگی هوای پایتخت

تهران (پانا) - آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد برای استان تهران و تداوم آلودگی هوای پایتخت طی امروز (۲۰ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم آلودگی هوای پایتخت

آسمان استان تهران طی چهار روز آینده، صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. طی امروز (۲۰ شهریورماه) به دلیل پایداری و سکون جو، در بعضی ساعات افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در نواحی پرتردد مورد انتظار است اما فردا (۲۱ شهریورماه) با وزش باد متوسط، انباشت آلاینده‌ها متوقف می‌شود و در بخش‌های غربی و جنوبی استان رخداد وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از امروز تا سه‌شنبه (۲۰ تا ۲۳ شهریورماه) روند تدریجی افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۰ شهریورماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر می‌شود.

تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه (۲۰ شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۱ شهریورماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۲۱ شهریورماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار