موسس شبکه رشد در جمع فعالان تولید محتوای آموزش الکترونیکی سیستان و بلوچستان:
دانشآموزان با یک دهم هزینه خرید یک تبلت میتوانند از سامانه دانش استفاده کنند
سال گذشته ۳ میلیون دانشآموز به تبلت یا گوشی هوشمند دسترسی نداشتند
زاهدان (پانا) - موسس شبکه رشد کشور و عضو تیم تهیه، تولید و توسعه سامانه دانش گفت هزینه دسترسی به سامانه جامع و هوشمند مدارس (دانش) برای بهرهمندی از آموزش مجازی یک دهم هزینه لازم برای خرید یک تبلت است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مهدی ذوقی پور اظهار کرد: دانش، اولین سامانه جامع و هوشمند مدارس در کشور است که سال گذشته در مدارس استان فارس مورد استفاده قرار گرفت.
وی فرق اساسی سامانه دانش با شبکه شاد و سایر سامانههای آموزشی را عدم وابستگی آن به سیمکارت و گوشی هوشمند عنوان کرد و گفت: با استفاده از یک ستاپ باکس به شرط اینکه دانش آموز در خانه تلویزیون داشته باشد امکان استفاده از سامانه دانش در خانه وجود دارد.
ذوقی پور ادامه داد: هزینه تهیه این ستاپ باکس ۳۵۰ هزار تومان است که تقریبا یک دهم هزینه خرید یک تبلت است.
وی آموزش برخط و غیربرخط را از مزایای این سامانه عنوان کرد و گفت: بیش از ۸ هزار محتوای خودآموز تحت عنوان «ابزار معلم» در این سامانه وجود دارد.
ذوقی پور نگاه مدرسه محور را از دیگر ویژگیهای این سامانه برشمرد و گفت: در این سامانه برای هر مدرسه یک سرور قدرتمند در نظر گرفته شده و با افزایش تعداد مدارس در سامانه سرورها افزوده میشود تا کیفیت ارائه خدمات سامانه افت نکند.
وی ادامه داد: در سامانه دانش برای مقطع ابتدایی و متوسطه با توجه به تفاوت گروههای سنی سامانههای جداگانه ای طراحی شده است.
ذوقی پور گسترش عدالت آموزشی را از مهمترین اهداف طراحی این سامانه عنوان کرد و گفت: این سامانه همواره در حال توسعه و بهبود است.
وی خاطر نشان کرد: براساس آمار، سال تحصیلی گذشته در کشور سه میلیون دانش آموز به گوشی و تبلت دسترسی نداشتند و به همین جهت نتوانستند از شبکه شاد بهرهمند شوند.
ذوقی پور ادامه داد: در سیستان و بلوچستان نیز در سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز وجود داشت که حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز گوشی و تبلت نداشتند.
وی خاطر نشان کرد: در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان داشتیم مقرر شد تا پروپوزال توجیهی استفاده از این سامانه همراه با طرحهای پیشنهادی مختلف برای مدارس با جمعیت بیش از ۵۰ نفر، مدارس کمتر از ۵۰ نفر و مدارس زیر ۱۰ نفر تهیه شود.
وی تصریح کرد: توانمندی های بسیار خوبی در زمینه طراحی انواع سامانه های آموزشی در کشور وجود دارد و هم افزایی و همکاری این توانمندیها عامل توسعه کمی و کیفی سامانه های آموزش مجازی است.
ارسال دیدگاه